• خانه
  • جوایز ادبی
  • نویسنده اوگاندایی به دليل پیش بینی انقلاب در کشورش دستگیر شد

نویسنده اوگاندایی به دليل پیش بینی انقلاب در کشورش دستگیر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

یک نویسنده اوگاندایی به دليل نوشتن کتاب انتقادی درباره رییس جمهور این کشور و پیش بینی برکناری او به دست مردم، از سوي پلیس دستگیر شد.-

به نقل از رویترز، « وینسنت نزارامبا» در کتاب «قدرت مردم: نبرد با ژنرال نیرومند» که هنوز وارد بازار کتاب نشده، گفته است که یوری موسوینی رییس جمهور اوگاندا که از سال 1986 بر قدرت تکیه زده، فقط سه گزینه پیش روی دارد؛ اول سقوط، دوم جنگ داخلی و سوم روبه رو شدن با انقلابی مسالمت آمیز مانند بهار عربی.

همسر این نویسنده اوگاندایی در تماس تلفنی با رویترز گفت که پلیس 200 نسخه از این کتاب را در خانه او توقیف و ضمن ضرب و شتم، او را دستگیر و روانه بازداشتگاه کرده است. به گفته همسر نزارامبا، او اکنون در بازداشتگاه در اعتصاب غذا به سر می برد. وی گفته است که از زمان دستگیری همسرش نتوانسته با او ملاقات کند.

جودیت ناباکوبا سخنگوی پلیس کنیا ضمن تایید دستگیری این نویسنده اوگاندایی گفت نزارامبا دستگیر شده و در اختیار پلیس است. وی گفت ما فعلا در حال بررسی کتاب او هستیم و جزییات را بعدا اعلام خواهیم کرد. این سخنگوی پلیس از بیان اتهام های این نویسنده کنیایی و تایید ضرب و شتم او خودداری کرد.

نزارامبا در کتاب خود که بنابر گزارش ها در بخش اسناد شبکه اجتماعی توییتر نیز در دسترس قرار دارد، گفته اعتراض های ضددولتی که از ماه آوریل به خاطر افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت در کنیا شروع شده، زمینه ساز یک انقلاب مسالمت آمیز خواهد شد. او معتقد است که چنین انقلابی هر لحظه ممکن است در اوگاندا اتفاق بیافتد.

دولت اوگاندا اکتبر سال پیش هم حدود 500 نسخه از کتابی را که توسط اولیو کوبوسینگی خواهر لوران بزیگیه از رهبران مخالف اوگاندا نوشته شده بود، توقیف کرد.

لينك

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692