اولين مجموعه شعر باروير سواک منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مجموعه شعر «معجزه معمولی» سروده بارویر سواک با ترجمه مشترک آزاد ماتیان و شاپور علی‌نژاد منتشر شد. ویژگی بارز اشعار سواک، واقع‌گرایی آن‌ها است؛ اشعاری كه با كلماتی ساده، ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی انسان‌ها را روایت می‌كند

مجموعه شعر «معجزه معمولی»، اولین كتابی است كه از این شاعر ارمنی در ایران ترجمه و منتشر شده است. شاعری كه بسیاری او را برجسته‌ترین چهره رنسانس در شعر ارمنستان می‌دانند.

سواک در اشعارش به نقد نظام دیوان‌سالاری، فساد و دورویی انسان‌ها می‌پردازد و دفاع از ارزش‌های انسانی را از وظایف خود می‌داند؛ امری كه به خوبی در اشعارش نمایان است.

بارویر سواک در سال 1924 میلادی به دنیا آمد. شاعری از كشور ارمنستان، كه درجه دكترای خود را در رشته ادبیات در سن 43 سالگی می‌گیرد. اگر در تاریخچه خانوادگی او جستجو كنیم، به اصالت ایرانی وی می‌رسیم.

اشعار او نشانگر تغییر و تحولی در سبک شعرسرایی كشورش است. او معمولا ساختار منظم شعر را رعایت نمی‌كند و خیلی بر ایجاد تصاویر شاعرانه تاكيد ندارد. هدف او از سرودن شعر این است كه با كلماتی معمولی، جهان آفرینش را بار دیگر و با شكلی جدید بسراید.

«معجزه معمولی» مجموعه پانزده شعر از سواک است كه مترجمان اثر، متن ارمنی اشعار را نیز در كنار ترجمه آن‌ها به زبان فارسی، قرار داده‌اند. مجموعه حاضر ترجمه‌ای است از یكی از آثار او كه با نام «بگذار نور باشد» به زبان ارمنی منتشر شده بود.

مجموعه اشعار «معجزه معمولی» سروده بارویر سواک، با ترجمه مشترك آزاد ماتیان و شاپور علی‌نژاد، در 93 صفحه و با شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت دو هزار تومان، از سوی نشر «هزاره ققنوس» روانه بازار كتاب شده است.

لينك

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692