معرفی کتاب نهنگ تاریک نویسنده سعید بردستانی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

معرفی کتاب نهنگ تاریک نویسنده سعید بردستانی

نام مجموعه: نهنگ تاریک/ نویسنده: سعید بردستانی / ناشر: پیدایش/ تیراژ: 1400 نسخه/ تعداد صفحات: 108 ص

نام داستان ها:پایان وضعیت، بی‌خواب ها، ایستاده می میریم، دویدن، برکت، ماهی مقدس موسا، آن بالایی، فرشته دستشویی، تنبیه هیرو، و داستان آپارتمانی داستان های این مجموعه هستند.

مجموعه داستان "نهنگ تاریک" به زودی توسط نشر پیدایش روانه بازار کتاب می شود.

این داستان‌ها گرد هم آمده‌اند تا دومین مجموعه داستان سعید بردستانی را بیافرینند. "نهنگ تاریک" پس از مجموعه داستان "هیچ" (ققنوس، 1385) دومین کتاب این نویسنده است که مانند اثر اول او داستان های متفاوتی را در فضای داستان نویسی ما خلق می کنند. اما رویکرد نویسنده این بار از واقعیت دورتر شده و داستان ها شکلی سوررئالیستی به خود گرفته‌اند. داستان‌ هایی به شدت بعید و به شدت ملموس که با طنزی تند و تیز روایت شده است.

مجموعه داستان "هیچ" که در سال های 85 و 87 از سوی نشر ققنوس منتشر شد، توانست نظر مثبت منتقدان و مطبوعات را جلب کند و در سال 86 موفق شد نامزد هفتمین دوره جایزه ادبی گلشیری شود.

بخشی از داستان "داستان آپارتمانی":

همین دیروز روی این پشت­بام با زنی آشنا شدم که به طور متوسط روزی یک داستان می‌نوشت. مثل همه چاق­ها خون­گرم بود و فورا برایم تعریف کرد که میز خیلی خیلی بزرگی وسط آشپزخانه گذاشته و آن­جا می‌نویسد. به یاد آشپزخانه نجیب­زاده خودمان افتادم که جای فرگازمان را هم ندارد. و برایم تعریف کرد خودش را علاف سوژه نمی­گذارد؛ از هر چیزی که دم دستش باشد می‌نویسد؛ کلم قمری، ذرت بخارپز، هم­زن برقی، مایونز رژیمی، تفاله چای. نویسندگی یعنی این.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692