صفحه ویژه «معصومه باقری»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

masoomeh bagheri

مکتوف نوشته‌ی معصومه باقری منتشر شد.

«معصومه باقری» اهل خوزستان، از نویسندگان باسابقه‌ی داستان و رمان ایرانی‌ست که قبلا کتاب‌های صفرمطلق، زخم‌های عادی و استخوانی در گلو از او به چاپ رسیده است.
مکتوف مجموعه داستان کوتاه است که از نشر شانی منتشر شده و عنوانِ کتاب مرتبط با داستان‌ها و شخصیت‌های کتاب است.
معصومه باقری خود را محدود به ژانر یا سبکِ خاصی در نوشتن نمی‌کند و داستان‌های متفاوتی در زمینه‌های عشق، عاطفه، جنگ، مهاجرت، اقلیمی، انگیزشی و روانشناسی، فلسفی و روابط اجتماعی آدم‌ها نوشته است. بیش‌تر شخصیت‌ داستان‌های باقری مجزا هستند اما نقاط مشترکی بین آن‌ها دیده می‌شود و گاه در یک نقطه‌ی غافلگیرکننده به هم می‌رسند.
در این مجموعه با داستان‌هایی مواجه هستیم که در نیم ساعت یا یک ساعت خوانده می‌شوند و هیجانِ کافی و تجربه‌های تاثیرگذاری در زندگیِ شخصیت‌های محدودِ داستان‌ها القا شده است.
پیرنگ داستان‌های این کتاب، با تاکید بر روابط علت و معمولی، در خطوط اصلی قصه به‌هم مرتبط و موثر روایت می‌شوند و گاهی نویسنده پاسخی روشن در انتهای داستان به سوالِ مخاطب می‌دهد و گره‌های ذهنش را باز می‌کند.

لحنِ کتاب ساده، روان و پویاست و می‌­تواند ­مخاطب را برای دقایقی کوتاه از مشکلاتِ زندگی و دغدغه‌های روزمرگی دور کند.

مکتوف کنایه‌ای از ظلمت‌های درونیِ آدمیزاد است که خواسته یا ناخواسته در آن‌ها به‌وجود آمده و نویسنده در این داستان‌ها از
شخصیت‌هایی می‌نویسد که می‌خواهند آگاه‌تر باشند و خود را از ظلمت‌های درونی نجات بدهند.

ketab bagheri

دیدگاه‌ها   

#1 سهیلا باغبان 1402-03-16 14:53
معصومه جان باعث افتخاری عزیزم
قلمت عالیه

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

صفحه ویژه «معصومه باقری»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692