دو بحر طویل از «خرم سعیدی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

khoram saeidi

" بی نشان "

( نوعی بحر طویل )

نگه کن آسمان تا دور ، انگاری دلش خون است و دشت و دامنش خاموش و خاموش است، گویی سالیان آزگارِ قحطی وجدان گرفته دامن او را و مردم در سکوت تیره نای شب گرفتار عذاب جان کشی هستند و در پهنای عمرش قفل بر ذهنش زده آبستن هیچش خیال خوب در سر نیست، گیج و منگ، گویی در سکوت جهل چندین صده ها دائم گرفتار است، لبش مُهر و زبانش بسته، گاهی گاه، مثل خوشه گندم سری با باد می جنباند و دشمن نیز تیزش کرده بد آن آتش پنهان به خاکستر، سکوتش را رضا پنداشت و دیده مردمان را ریز می انگاشت. نگاهش چون نگاه دشتبانی بود از بالا به گندمزار خفته اندر آن صحرا به زیر آسمان و پنجه خورشید، اما گاه تا گاهی صدای خش خش خشک ندای خفته ی گندم، طلایی موج موج گیس را جنباند و آتش بر فراز خرمن نومیدی دوران دوانید و به جنگ داس با گندم نهیبی زد و درهای بزرگ مرگ های ساکت و نومیدیِ دوران بهم کوبید و گرز رستم دستان و دیگر قهرمانان وطن جنباند و قلب خفته ی انبوه گندمزار ، آن فرزند نیکوی بیابانزار شد آتشفشانی گُرد ، دروزارش همیشه پهنه می گسترد و بر غول غرور اژدهای دشتبان کوبید داسش را ...

" گردها دختر "

( دلنوشته ای در نوعی بحر طویل)

سخن دیرینِ گل رنج کهن گل کرد و عصیان واکُند دندان ز داغ یاور و یارانِ رنجش خورده دوران، سپر شد ابر دل در سوگ جان بر کف نهاده سوی هر میدان، نفس ها از قفس رقصان، خروشان موج توفنده ز سوزنده ترین تاریکی دوران گذارنده، و از شوقش گلِ گوشواره می جنباند و روی شانه گل بنشاند، زبانش با نوازش پوست از پولاد پوستِ دشمن دیرینه اش بستاند همو که جا گذارد نفرتی جانکاه و با دندان ساطوری دهانش پر ز آتش های نفرت زا و با هر جلوه رقصنده مو در باد، همه چیزش زهم پاشید و تا شالوده اش تا چند " ریشتر " دورهم چرخید و در میدان چشمش باستانی ترس می لرزید با شادی ما در نور ، همه یاران صبور و همچو مور از روح آزادی به سوی تلخ ساعت های حالا گام ها در پیش برای خستن روح پلیدی ها و پیدا کردن و بگشودن درهای بسته بر مسر کور سو نوری به بستان ها.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دو بحر طویل از «خرم سعیدی»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692