داستانک «زندگی» نویسنده «فاطمه فرخی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

fatemeh farokhi

ساعت۶صبح بود٬باصدای زنگ موبایل از خواب پریدم.

چنگ زدم و موبایل را از روی پاتختی برداشتم و آلارم اش را قطع کردم.

نگاهش کردم.سینه ی فراخ و ستبرش به آرامی بالا و پایین می شد.

به آرامی از تخت پایین خزیدم و خم شدم و پتو را تا روی سینه اش بالا کشیدم.

به دستشویی رفتم،آب سردی به سر و صورتم پاشیدم و مقابل میز توالت برس به موها و رژ سرخ به لب هایم کشیدم.

امروز عصرکار بودم و باید یک تنه بخش را اداره می کردم.امر و نهی همراه مریض را به جان می خریدم و غرغرهای همکاران را تحمل می کردم.

به آشپزخانه رفتم.نان ها را از فریزر بیرون آوردم تا باز شوند و بعد داخل ماکروفر گرمشان کنم.چای درست کردم با عطر بهارنارنج.تخم مرغ ها را گذاشتم تا عسلی شوند و پنیر گردو و کره و مربای آلبالو را وسط میز صبحانه گذاشتم.

ساعت۶:۳۰بود.

لبخند زدم.

جایی خوانده بودم که این وظیفه ی زن خانه است که به زندگی رنگ و لعاب و عطر و طعم دهد و موج هیجان بدهد به قلب ساکن زندگی.

 و دغدغه ی این رنگ و لعاب باعث شده بود تا سحرخیزتر شوم٬پرجنب و جوش تر شوم٬پرانرژی تر شوم٬تر و فرزتر شوم و البته کمی هم خسته تر شوم.

اما...من راضی ام.

از اینکه هر روز صبح ساعت۵و گاه۶بیدار شوم و بعد از خوشگلیزاسیون!!میز صبحانه ای مفصل و رنگی رنگی بچینم و با ناز و نوازش بیدارش کنم.

راضی بودم از اینکه هر روز غذاهای دلخواهش را درست کنم٬پیراهنش را با دقت اتو کنم و به چوب لباسی بزنم و موهایم را هر ماه به رنگی تازه در آورم.

 با نوازش و قلقلک و بوسه بیدارش می کنم.می خندد،سرم را در آغوش می گیرد و پیشانی ام را گرم و بامحبت می بوسد.

می خواهم این را بگویم اگر مرد آنقدر مرد نباشد که به زن دلگرمی و عشق بدهد،زن هرگز نمی تواند و نمی خواهد به زندگی رنگ و لعاب و عطر و طعم دهد.حتی اگر وظیفه اش باشد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

داستانک «زندگی» نویسنده «فاطمه فرخی»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692