داستان «پاپی بازیگوش» هلاله قطب زاده اسرار

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

داستان «پاپی بازیگوش» هلاله قطب زاده اسرار

سالها پیش - در دهکده ای افسانه ای - توله سگ زیبایی به نام پاپی با خوانواده اش زندگی می کرد . پاپی مانند خواهر و برادرش به حرف بزرگتر ها گوش نمی کرد . همیشه مشغول بازی و ورجه وورجه بود . به هر سوراخی سرک می کشید . دنبال پروانه ها می کرد . کنار رود خانه می دوید . با ماهی ها مسابقه می داد . قورباغه ها را از خواب می پراند . خلاصه اصلا آرام نمی نشست . مادر پاپی ، به او گفته بود : "پاپی ، پسرم . هیچ وقت نزدیک چاه بازی نکن " . پاپی همیشه مشغول بازی بود . اصلاً حرف های مادرش یادش نمی ماند . یک روز عصر ، در هوای خنک بهاری ، همینطور که پاپی دنبال یک پروانه می دوید نزدیک چاه شد. اینقدر پروانه حواسش رو پرت کرده بود ، که حرف مادرش یادش رفت . چاه براش جالب بود . می خواست بداند که داخل چاه چه چیز جالب تری وجود دارد . به لبه ی چاه که رسید . یک توله سگ کوچولوی زیبا در آب دید . با خودش گفت : " به به یک دوست جدید " . برای دوست جدیدش دست تکان داد . دوست جدیدش هم همزمان براش دست تکان داد . زبانش را بیرون آورد ، دوستش هم زبانش را بیرون آورد . دمش را برای دوستش تکان داد . اما دم دوستش را نمی دید . با دست به دوستش اشاره کرد "هی تو" دوستش هم با دست به او اشاره کرد . به دوست جدیدش لبخند زد ، دوست جدیدش هم با لبخند جوابش را داد . پاپی باز دمش را تکان داد ولی دم دوستش را نمی دید . کم کم از اینکه دوستش فقط از داخل چاه ادایش را در میاورد عصبانی شد . پاپی حرفهای مادرش را کاملاً فراموش کرده بود. داخل چاه پرید که دوست جدیدش را تنبیه کند . اما داخل چاه چیزی جز آب نبود. فقط آب و پاپی که صداش به جایی نمی رسید، توی آب با خودش فکر کرد :" ای کاش به حرف مادرم گوش داده بودم " . از آن روز به بعد دیگر کسی پاپی را ندید.


اقتباس از داستان انگلیسی The dog at the well.

هلاله قطب زاده اسرار  

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692