معرفي كتاب كودك«فرخنده حق‌شنو»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

باید به دوستانی که علاقه به ماجراجویی و داستان های واقعی - تخیلی دارند،  بگویم که داستان کتابی که به شما معرفی می کنم، داستانی است حیرت آور، که شما را به دیدن دختری می برد که روح است.
تعجب نکنید ! بله؛ روح . این دختر یک روح است ولی حرف می زند. او با زهره یکی از شخصیت های اصلی داستان ، دوست شده است و گاهی به دیدنش می آید . آن ها درباره موضوع مشترکی با هم حرف می زنند و درددل می کنند. 
اگر بگویم این روح اسم دارد، شاید باور نکنی، ولی دارد. اسم این روح، حکیمه است. اولین کسی که حکیمه را می بیند، زهره است. زهره چون بعضی وقت ها - فقط بعضی وقت ها- دروغ می گفته، دوستانش به او زهره خالی بند می گویند و حرفش را باور نمی کنند . اما زهره خالی بند این بار دروغ نگفته است. اگر باور نمی کنید، می توانید به سراغ کتاب بروید و آن را بخوانید. کتاب حجم زیادی ندارد چون در قطع پالتویی نوشته شده است.  نام این کتاب" لالایی برای دختر مرده " است . این رمان را که برای نوجوانان عزیز نوشته شده است، حمید رضا شاه آبادی به رشته تحریر در آورده است. این رمان  155صفحه دارد و نشر افق آن را به چاپ رسانده است.
برای آشنایی بیشتر شما با این کتاب به دو جمله از آن اشاره می کنم:
« ازجا پریدم. به کنار دستم نگاه کردم. ایستاده بود در گودی میان گنجه و دیوار و با لبخند سردش نگاهم می کرد. خواستم جیغ بکشم که دوباره گفت سلام . ص 24.»
« زهره کوبید روی بازویم و گفت: خیلی با حالی! هر وقت سر حال بود لاتی حرف می زد. خوشحال شدم که سر حال است. ص74.»  
یک مطلب دیگر درباره کتاب لالایی برای دختر مرده، این است که داستان اشاره به حقایقی تاریخی در کشور دارد
که مربوط به دختران نوجوان دیگری است که قوچانی هستند و تمرکز دارد بر اتفاقات وحشتناکی که برای آن ها می افتد. در این باره  میرزا جعفر خان یکی دیگر از شخصیت های کتاب - اسناد و مدارکی ارائه می کند که بسیار تأسف برانگیز است .
 دوست عزیز! این رمان برگزیده رمان نوجوان در جشنواره کتاب سال شهید غنی پور و برگزیده سیزدهمین دوره کتاب کودک و نوجوان سال 56 ،57 است. شما می توانی به بزرگ ترهایت هم خواندن این کتاب را توصیه کنی چون مناسب آن ها هم هست .

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692