قصه «پانی و پِنی» نویسنده «مریم قمی بزرگی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

maryam ghomi

با آمدنِ بهار، پانی وپِنی از کلبۀ گرم و نرمِ پدر و مادرشان بیرون آمدند و همراهِ آقاخرگوشه و خانم جوجه تیغی و سنجاب کوچولو به سمتِ جنگل رفتند.

آن‌ها از دیدنِ شکوفه‌ها و سرسبزیِ درختانِ جنگل و نسیمِ ملایمی که به صورتشان می‌خورد لذت می‌بردند و از آمدنِ بهار خیلی خوشحال بودند.

در همین حال که باشوق و ذوق از آمدنِ بهار بازی می‌کردند ناگهان پِنی چشمش به دسته‌ای از سوسک‌های زمینی افتاد که در کنار بوتۀ بزرگی حلقه زدند؛ پِنی کنجکاو شد و به سمتِ سوسک‎ها رفت، پانی و بقیۀ دوستانش هم با تعجب دنبال پِنی راه افتادند.

پِنی نزدیک‌تر که شد، حلزون مهربان را دید که از ترس در صدفش پنهان شده است.

معلوم شد که سوسک‌ها قصد حمله به حلزون را دارند.

پِنی به سوی آن‌ها دوید و فریاد زد: « ای سوسک ‌های بدجنس با دوستِ مهربانِ من چه کار دارید !؟»

سوسک‌ها تا پِنی را دیدند فرار کردند و پِنی به سمتِ حلزونِ مهربان رفت و به او گفت: «حلزونِ مهربان نترس و از صدفت بیرون بیا، سوسک‌ها رفتند.»

حلزون صدای پِنی را شناخت و از صدفش بیرون آمد و گفت: «پِنی عزیزم، خیلی خوشحالم که تو اینجایی و جانِ من را نجات دادی.»

پانی و دوستانش هم پیشِ حلزون آمدند.

حلزونِ مهربان از پِنی و دوستانش تشکر کرد و گفت: « بهار آمده و من برای بازی و پیدا کردنِ غذا تصمیم گرفتم به بیرون بیام، تا از لانه‌ام بیرون آمدم سوسک‌ها به من حمله کردند، اگر پِنی به موقع نمی‌رسید من الان مرده بودم.» 

پانی گفت: «حلزونِ مهربان، سوسک‌ها دیگر محلِ لانۀ تورا یاد گرفتند و باید جای دیگرلانۀ جدیدی بسازی؛ بهتراست نزدیکِ کلبۀ ما لانۀ جدیدت را بسازی، ما هم در ساختنِ لانه به تو کمک خواهیم کرد.»

حلزون حرفِ پانی را قبول کرد و همگی به سمتِ کلبۀ پدر و مادرِ پانی وپِنی  راه افتادند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

قصه «پانی و پِنی» نویسنده «مریم قمی بزرگی»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692