• خانه
  • بانک مقالات ادبی
  • سومین رمان بهاره ارشدریاحی با عنوان «تار تاریکی» توسط انتشارات «لف» وارد بازار کتاب شد.

سومین رمان بهاره ارشدریاحی با عنوان «تار تاریکی» توسط انتشارات «لف» وارد بازار کتاب شد.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

KETAB ARSHAD

«تار تاریکی» منتشر شد

سومین رمان بهاره ارشدریاحی با عنوان «تار تاریکی» توسط انتشارات «لف» وارد بازار کتاب شد.

این رمان درباره‌ی راه‌های پیش روی دختر جوانی به نام دنا است که پس از یک بحران مالی بزرگ در خانواده‌ی ثروتمندش به‌دنبال راه حلی است برای گذار از این تنگنا. «تار تاریکی» نخستین رمان به زبان فارسی است که به شیوه‌ی تعاملی نوشته شده‌است؛ به این معنی که مخاطب رمان با نویسنده در روایت و پیشبرد آن همکاری فعالی دارد: می‌تواند انتخاب کند کدام مسیر راه رستگاری دنا است؛ همانگونه که تعریف اخلاقی خودش از رسیدن به این خوشبختی را کشف می‌کند. این مسیر برای برخی مخاطبان ممکن است سرقت از بزرگ‌ترین گاوصندوق الماس خاورمیانه باشد یا مهاجرت غیرقانونی از طریق مرزهای آبی و خاکی. ممکن است ازدواج و یک زندگی نرمال را انتخاب کند یا جاسوسی دوجانبه از دو سرویس اطلاعاتی قدرتمند را. به هرحال تجربه‌ی خوانش این اثر تجربه‌ای یکتا و بکر است برای مخاطب داستان فارسی.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «بی‌اختیار دست می‌برد سمت گلدان. نفس‌های ابطحی رسیده به گردنش. دنا گلدان را محکم می‌کوبد پشت گردن ابطحی؛ همان نقطه‌ای که مرجان یادش داده‌بود؛ برای بیهوش کردن نگهبان‌ها، در صورت لزوم. لازم بود الان؟ بیهوش شد؟ ابطحی آرام سرش را صاف می‌کند. چندبار پلک می‌زند. نیم‌خیز تلوتلو می‌خورد. زانویش می‌خورد به فنجان قهوه. قهوه‌ی داغ می‌ریزد روی شلوارش. می‌خواهد از روی شلوارش پاکش کند که تعادلش را از دست می‌دهد و می‌افتد روی میز شیشه‌ای. همان میز جدید که یک‌بار عوضش کرده‌بود به‌خاطر کدر و کلفت بودنش. این یکی نشکن نیست اما. هزار تکه می‌شود. خون از کنار پیشانی ابطحی می‌پاشد لابلای تکه‌های شیشه. انعکاس رنگ قرمز بین شیشه‌ها چندبرابر می‌شود. دنا خشکش زده. ابطحی تکان نمی‌خورد. باید جلو برود و نبضش را چک کند. به کف زمین نگاه می‌کند. جوی باریک خون دارد می‌رسد به کتانی سفیدش. پاهایش را پس می‌کشد. باید فرار کند. می‌دود. می‌دود و به پشت سرش نگاه هم نمی‌کند.»

پیش از این دو رمان «خواب خاک» و «تقویم تصادفی» و دو مجموعه‌داستان «لیتیوم کربنات» و «خاک زیر ناخن» از بهاره ارشدریاحی منتشر شده است. این نویسنده سابقه‌ی دستیابی به مقام‌های برگزیده‌ی جشنواره‌های معتبر ادبیات داستانی، تدریس ادبیات داستانی، داوری جوایز ادبی و نیز روزنامه‌نگاری را در کارنامه‌ی خود دارد.

رمان «تار تاریکی» در اسفند 1402 با شمارگان 300 نسخه و قیمت 280 هزار تومان در 326 صفحه توسط نشر «لف» عرضه شده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سومین رمان بهاره ارشدریاحی با عنوان «تار تاریکی» توسط انتشارات «لف» وارد بازار کتاب شد.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692