شب محمد پروین گنابادی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

شب محمد پروین گنابادی

در سالگرد چهلمین سالروز درگذشت استاد زندهیاد محمد پروینگنابادی مجله بخارا با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار شبی را بخاطر ارجگذاری از آثار و خدمات این استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی در ساعت پنج عصر چهارشنبه هشتم شهریور در کانون زبان فارسی برگزار میکند. در این مراسم استادان: محسن ابوالقاسمی، حسن انوری، محمد روشن، اصغر دادبه و بهرام  پروین‏گنابادی درباره زندگی و آثار استاد گنابادی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم سخنان استاد به همراه سخنان استادان سیدجعفر شهیدی و محمود فرخ درباره ایشان پخش خواهد شد. استاد پروین گنابادی از زمره شاگردان برجسته ادیب نیشابوری بود. ایشان از سال 1328 به معرفی مرحوم مدرس رضوی به علامه دهخدا همکاری خود را با علامه آغاز کردکه سالها ادامه داشت. از سال 1340 تا پایان عمر همکار دکتر خانلری در بنیاد فرهنگ ایران بودند. علاوه بر این در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و پژوهشکده فرهنگ ایران تدریس میکردند.از آثار ایشان میتوان به ترجمه دو جلدی از مقدمه ابنخلدون و تصحیح تاریخ بلعمی و...اشاره کرد. بخصوص به هزاران یادداشت و فیش درباره فرهنگ عامه و لغات محلی گنابادی و مشهدی که یکی از زمینههای پژوهشی استاد بود اشاره داشت. شب استاد پروین گنابادی در ساعت پنج چهارشنبه هشتم شهریور در کانون زبان فارسی برگزار میشود.

خیابان ولی عصر. سه راه زعفرانیه . خیابان عارف نسب . پلاک12. بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692