• خانه
  • جوایز ادبی
  • ثبت چهارده میلیون عکس از دو میلیون کتاب الکترونیکی در اینترنت توسط محقق یاهو

ثبت چهارده میلیون عکس از دو میلیون کتاب الکترونیکی در اینترنت توسط محقق یاهو

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

یکی از محققان سایت جستجوگر یاهو در اقدامی جالب تصاویر کتابهای الکترونیکی را جمع آوری کرده و آنها را در سایت فلیکلر آپلود کرده است.

به گزارش‌خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آرشیوهای اینترنتی و کتابخانه‌های آنلاین در اینترنت بیش از 6میلیون کتاب الکترونیکی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

این حجم گسترده از اطلاعات الهام‌بخش محقق شرکت یاهو برای گردآوری 14 میلیون عکس از حدود 2میلیون کتاب الکترونیک بوده است. 

«کالف لیتارو» از محققان شاغل در بخش موتور جستجوی یاهو و از اعضای تیم آرشیو اینترنت این شرکت در جرج تاون این تصاویر را از کتاب‌های الکترونیک استخراج کرده و در شبکه اجتماعی فلیکر بارگذاری کرده است. 

سایت فلیکر در واکنش به این اقدام محقق یاهو می‌گوید این تصاویر را نمی‌توان تصاویر اینترنتی قلمداد کرد بلکه باید نوعی آرشیوی از کتاب‌های الکترونیکی به‌حساب آورد. 

در بیانیه سایت فلیکر این داده‌ها را منبع خوبی برای کسب اطلاعات درباره کتاب‌های الکترونیکی و یک موزه کامل برای تصاویر آرشیوی از کتاب‌های قدیمی به شکل الکترونیکی معرفی کرده است.

تیم آرشیو اینترنت یاهو امیدوار است که این پروژه بتواند فرهنگ‌های زمان‌های مختلف را به هم پیوند دهد و سفری کامل به دنیای  کتاب‌ به صورت تصویری باشد. آن‌ها هدف از این اقدام را ایجاد ارتباط بین دنیای کتاب‌و دنیای تصاویر اعلام کرده‌اند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692