تعزیه‌ای مدرن در فرانسه، آلمان و هلند به صحنه می‌رود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

حسین مسافرآستانه از اجرای نمایش "غزل کفر" به عنوان تعزیه‌ای مدرن و صحنه‌ای در شهر پاریس فرانسه و همچنین احتمال اجرای این اثر در کشورهای آلمان و هلند خبر داد.

مسافرآستانه درباره اجرای نمایش "غزل کفر" نوشته امیر دژاکام در خارج از کشور به خبرنگار مهر گفت: ما نمایش "غزل کفر" را از 22 دی‌ماه به مدت سه شب در شهر پاریس به صحنه می‌بریم. در این نمایش بازیگرانی چون مهران امام‌بخش، سعید داخ، نادر رجب‌پور، بهزاد جاودان‌فر، مژده ساعی، الناز تاریخی، لیدا فتح‌الهی، محسن گودرزی، امیر محمودی، بهادر فاضل، پرستو ریحانی، ندا صیاد و تهمینه شه‌میر نوروزی به ایفای نقش می‌پردازند.

وی درباره داستان این نمایش افزود: نمایش "غزل کفر" قطعه‌ای برگرفته از حکایت "موسی و شبان" مولانا است که برای رسیدن به قصه عاشورا دستمایه قرار داده شده است.

این کارگردان تئاتر تأکید کرد: نمایش "غزل کفر" یک تعزیه مدرن و صحنه‌ای و الهام گرفته شده از تعزیه است. سعی بر این بود در این معاصر سازی ذائقه نسل جوان امروزی در نظر گرفته شده و زیبایی شناسی روز را مورد توجه قرار دادیم.

مسافرآستانه با اشاره به هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه برای اجرای این اثر در شهر پاریس درباره اجراهای دیگر نمایش "غزل کفر" در خارج از کشور گفت: احتمال اجرای این نمایش در کشورهای آلمان و هلند نیز وجود دارد.

سعید ذهنی آهنگسازی و نادر رجب‌پور طراحی حرکت نمایش "غزل کفر" را بر عهده‌ دارند.

لینک

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692