پانزدهمین شماره «خوانش» ویژه ژیژک منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

پانزدهمین شماره فصلنامه «خوانش» برای پاییز و زمستان امسال، با پرونده‌ای ویژه اسلاوی ژیژک منتشر و راهی پیشخوان مطبوعات شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، این شماره از فصلنامه ادبی خوانش دو پرونده اصلی درباره «اسلاوی ژیژک» و «تفسیر، تمثیل و تحلیل» دارد. الهیات مدرنیته از دکارت تا ژیژک، عملکردهای تفسیر و دیالکتیک‌ تمثیل‌ها: ماتریالیسم تاریخی در آثار بنیامین و ... برخی از مطالب این پرونده‌ها هستند.

 

این فصلنامه 8 بخش دارد. اندیشه، داستان، ترجمه،‌ نقد داستان، مقال،‌ شعر، ویژه شعر دهه هفتاد و ویژه‌نامه ژیژک بخش‌های مختلف نشریه هستند. بخش اندیشه با رویکرد فلسفی، با ویژه‌نامه تفسیر، تمثیل، تحلیل آغاز می‌شود. عملکردهای تفسیر، ادبیات پزشکی مطلب بعدی است که به همراه مطلب قبلی به قلم شهریار وقفی‌پور نوشته شده است. «دیالکتیک تمثیل‌ها، ماتریالیسم تاریخی در آثار بنیامین» و «از خوب دیدن تا دیدار با ندیدن» و «خواب و تفسیرش» عنوان مطالب دیگر این بخش از مجله هستند.

 

بخش داستان نیز شامل آثاری از عباس آماده، عبدالوهاب برهانی، مهناز رجبی، مجتبی شول افشارزاده و محسن لشگری است. «هاگیر واگیر کله درخت»، «چهار داستانک»، «آنجا که باد می‌آید»، «خیابان اچ مانت» و «قطار، دریاچه، پل» نیز مطالب و داستان‌های بخش ترجمه این نشریه را تشکیل می‌دهند. در قسمت نقد داستان هم مطالبی با عناوین «گردن‌بند شهرزاد یا فیتیشیشسم پست مدرن؟»، «هبوط به دوزخ» و «گفتگو با امین برجسته» چاپ شده‌اند.

 

مقاله ،ادبیات داستانی،داستان،کتاب،رمان،مقاله علمی،آکادمی داستان نویسی،ادبی،شعر،اخبارفرهنگی،هنر،خبر ادبی،جوایز ادبی،جشنواره ادبی،سینما،تئاتر،دانلود کتاب،دانلود رمان،سایت چوک،کانون فرهنگی چوک،ماهنامه چوک،انجمن داستان،ادبیات،خبرگزاری.اخبار ادبیات ایران و جهان،کتاب.

 

تاریخگرایی نو، نقد شعر ایده‌هایی در باب وضعیت انتزاعی شعر در ایران و مطلبی با عنوان «گذر ناخودآگاه زبان یا من بیرون از خطاب به پروانه‌ها ایستاده‌ام» هم مطالب بخش‌های مقال هستند. در بخش شعر این نشریه نیز، اشعار این شاعران به چاپ رسیده است:‌ رزا جمالی، سپیده جدیری، عباس حبیبی بدرآبادی، شهین خسروی نژاد، احسام سلطانی، قارن سوادکوهی، عباس صفاری،‌ فرینوش عسکری، هرمز علی‌پور، حسین فاضلی، محمد قائمی، فرهاد کریمی، مینا میرصادقی، داریوش معمار، فریاد ناصری، علیرضا نوری و مهدی وزیربانی.

 

در پرونده ویژه شعر دهه هفتاد هم گفتگوهایی با محمد آزرم، مهرداد فلاح و مهرنوش قربانعلی چاپ شده است. «فلسفه مکالمه نیست»، «حقوق بشر در تخم مرغ شکلاتی»، «تاریخ علیه تاریخ‌گرایی» و «الهیات مدرنیته» هم عنوان مطالب چاپ شده در پرونده مربوط به اسلاوی ژیژک هستند که 3 مطلب اول، به قلم این فیلسوف نوشته شده‌اند.

 

این فصلنامه با 136 صفحه و قیمت 7 هزار تومان منتشر شده است.

 

مجله «خوانش» با مدیرمسئولی و سردبیری بهناز صالحی، دبیری تحریریه رضا زنگی‌آبادی و اعضای تحریریه به این ترتیب منتشر می‌شود: اسدالله امرایی، رضا زنگی‌آبادی، مازیار نیستانی و شهریار وقفی‌پور.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692