ساماندهى و افزایش سالن‌هاى تئاتر

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش سالن‌های تئاتر گفت: در تهران بعضی از سالن‌ها را فعال کردیم.

به گزارش حوزه دولت خبرگزرای فارس، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های دولت برای افزایش سالن‌های تئاتر اظهار داشت: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است. به ویژه ما بنا داریم گروه‌های تئاتر شهرستانی را در کنار تهران تقویت کنیم.

وی افزود: ‌سالن‌های بیشتری به شهرستانی‌ها اختصاص پیدا کرده است، سالن‌هایی که بعضی اوقات در طول سال مورد استفاده بوده، الان به طور منظم در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد و تا پایان سال ساماندهی این سالن‌ها انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در تهران هم ما بعضی از سالن‌ها را فعال کردیم به طور مثال سالن برج آزادی، به سالن تئاتر تبدیل می‌شود، همچنین در تالار رودکی یک سالن جدید و در فرهنگسرای نیاوران هم دو سالن جدید افزوده می‌شود.

* وجود ثبات مدیریتى در حوزه تئاتر

حسینی درباره وضعیت ثبات مدیریتی در تئاتر کشور گفت: از زمانی که آقای شاه آبادی به عنوان معاون هنری وزارت ارشاد منصوب شدند، تغییرات چندانی در سطح مدیریتی نداشتیم و بحث استعفای آقای مسافر آستانه هم در حال بررسی است تا وضعیت همکاری ایشان مشخص شود. البته همگرایی و صمیمیتی که وجود دارد، باعث می‌شود همکاری ایشان در حوزه تئاتر تداوم داشته باشد لذا مشکلی از این جهت نخواهد بود.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌های هنری به طور کلی بهتر از گذشته انجام می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، برپایی جشنواره موسیقی مقاومت برای سومین بار در تهران و کرمانشاه از چهارم مهرماه، اجرای برنامه‌ای با عنوان از عید قربان تا غدیر، جشنواره هنرهای اسلامی اشاره کرد که در مجموع فعالیت‌های گسترده‌ای اجرایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سفرهای استانی فرصت خوبی است که وضعیت هنر استان‌ها بررسی شود تا اگر کمبودی یا نیازی وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد.
لينك

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692