• خانه
  • جوایز ادبی
  • با حضور آیدین آغداشلو از نقاشی های «منصوره پناهگر» در گالری «ساربان» رونمایی می شود

با حضور آیدین آغداشلو از نقاشی های «منصوره پناهگر» در گالری «ساربان» رونمایی می شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:


این نمایشگاه عصر جمعه نخستین روز ماه مهر گشایش می یابد

و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی گالری ساربان، نمایشگاه نقاشی های منصوره پناهگر آغازگر فصل پاییز این گالری خواهد بود. این نمایشگاه عصر جمعه نخستین روز ماه مهر و با حضور آیدین آغداشلو گشایش می یابد و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه تلفیقی است از اشیاء مربوط به هنر بعد از اسلام که قدمتی هزار ساله دارند با گیاهان، که به گونه ای رمزآلود و تقدیس شده کشیده شده اند. در این مجموعه، اشیاء گوناگون در روشی بسیار ماهرانه بازسازی می شوند و انعکاس حضور تاریخی شان در تفسیر و تجلیلی همه جانبه تا به زمان معاصر ادامه می یابد.

منصوره پناهگر متولد سال 1355 در تهران و دانش آموخته گرافیک است. نقاشی را از سال 1376 نزد آیدین آغداشلو آغاز و پس از اتمام دوره در همان جا شروع به تدریس کرد که تا امروز ادامه دارد، طی این مدت شیوه های گوناگونی را در نقاشی آزموده تا این که در پنج سال گذشته به شیوه اخیر خود رسیده که نشانه ای است از دلبستگی بسیارش به آثار هنری قدیمی ایرانی. برخورد او با اشیایی که به نقش می کشد، برخوردی سلبی یا انکار کننده نیست و در هر اثر، تجلیل و ستایش از هنر و فرهنگ گذشته ایران نمود و نمایشی به کمال دارد. پناهگر معتقد است، جهان آثارش به جهانی که استادش، آیدین آغداشلو، می آفریند شباهت دارد اما سبک هایشان متفاوت است.

منصوره پناهگر پیش از این در نمایشگاه های گروهی بسیاری در گالری لاله، خانه هنرمندان، فرهنگسرای نیاوران، آرت سنتر و ... شرکت داشته و در سال 1385 نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری الهه برگزار کرده است؛ نمایشگاه او در گالری «ساربان» دومین نمایشگاه انفرادی او محسوب می شود.

آثاری که عصر جمعه اول مهرماه، از ساعت 17 تا 20 رونمایی خواهد شد، حاصل کارهای پناهگر از سال 1388 تا به امروز است. در این نمایشگاه 21 اثر در ابعاد مختلفی چون 77 در 57، 100 در 70 و 100 در 100 سانتیمتر و با تکنیک های اکریلیک روی بوم، گواش روی مقوا و مدادرنگی روی مقوا ارائه می شود.

علاقه مندان می توانند از 1 تا 15 مهرماه، همه روزه غیر از سه شنبه ها، ازساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 8- 88504226 تماس حاصل نمایند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692