واكنش خانواده‌ي «حسين پناهي» به ادعاي«يغما گلرويي»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

به گزارش خبرنگار «آرت نا»، سينا پناهي فرزند مرحوم حسين پناهي در واكنش به نوشته «يغما گلرويي» یادداشتی را به «آرت نا» ارسال کرد که که در متن آن چنین آمده:
«گويي كه تعريف خاطرات با چهره هاي مشهور و مورد علاقه مردم ، پس از مرگ آنان براي برخي صرفه بيشتري دارد. چرا كه در غيبت جسماني آن بزرگان هيچ كسي نيست تا به تاييد و يا تكذيب آن خاطرات بپردازد و فرد خاطره گو نيز در غياب يك مدعي مطلع هر چه خود مي خواهد به آن بزرگان مي بندد و گاه از رهگذر تحقير آنان و دروغ پردازي براي خود بزرگي و شهرت مي خرد .
از آن جمله است نثر تخيل آميز آقاي يغما گلرويي درباره مرگ «خودخواسته» حسين پناهي كه در روزهاي گذشته در برخي از سايتهاي خبري منتشر شده است .
وي كه در  اين نوشته خود را دوست نزديك حسين پناهي مي خواند (ما خانواده حسين پناهي به جز چند عكسي كه در كنار آن مرحوم از وي ديده مي شود نشان ديگري از اين دوستي در زمان حيات شاعر از او نيافتيم و البته اين موضوع در مورد همه بزرگاني كه مردم طالب عكس انداختن با آنها هستند ، ممكن مي شود) با نثري خيالي مدعي آن مي شود كه حسين پناهي خودكشي كرده است . هر كس كه حسين پناهي را نشناخته باشد و تنها به شعرهايش مراجعه كرده باشد هم مي تواند شهادت بدهد كه اين كار از روحيه لطيف و كودكانه اين مرد بزرگ بر نمي آيد و به گواهي پزشكي قانوني ايشان در 14 مرداد 1383 بر اثر «سكته قلبي» فوت كرده است.
ما شهادت مي دهيم كه عليرغم تصوري كه برخي از حسين پناهي براي خود ساخته اند وي انگيزه و شوق بسياري براي زندگي داشته و هميشه آن را ستايش كرده است .
نوشتن يك مطلب خيالي از فردي كه ماه هاست كشور را ترك كرده و در اين هفت سال پس از مرگ شاعر هيچ گاه ادعايي در اين باره نداشته براي ما مشكوك است . به خصوص كه در مراجعه به دايره المعارف اينترنتي «ويكي پديا» با روز شمار زندگي حسين پناهي به روايت همين آقاي يغما گلرويي مواجه مي شويم كه علت مرگ را به گواهي پزشكي قانوني «سكته قلبي » نوشته است.
آقاي گلرويي  يادداشت شما به زعم ما و بسياري از دوستداران حسين پناهي كه كم هم نيستند فقط و فقط ناشي از توهمات شما از همه آن چيزهايي است كه دوست داشتيد اينگونه باشد و نبوده است . يادداشت شما يك اغراق ناشيانه شاعرنمايانه است تا يك واقعيت .
در پايان توصيه مي كنيم كه كساني كه ظاهرا نتوانسته اند با اتكا به استعدادهاي خود جايي در دل مخاطبان و مردم آزاده پيدا كنند از راه هاي غير معمول اقدام نكنند.»

link

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692