زندگینامه دوزبانه یک نقاش برای اخذ مجوز به ارشاد رفت

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

کتاب «یاد مانده‌ها» نوشته محسن وزیری‌ مقدم برای اخذ مجوز چاپ از سوی انتشارات مشق هنر به وزارت ارشاد تحویل داده شد.

بهاره خسروان، مدیر بین‌الملل انتشارات مشق هنر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کتاب یاد مانده‌ها شامل زندگینامه محسن وزیری‌ مقدم است که به قلم این هنرمند مکتوب شده است.

وی افزود: این کتاب داستان زندگی این نقاش مدرنیست از بدو تولد تا به امروز است و به نوعی فصلی از تاریخ هنر محسوب می‌شود.

این فعال فرهنگی در مورد ویژگی‌های کتاب یاد مانده‌ها توضیح داد: کتاب یاد مانده‌ها نوشته محسن وزیری مقدم از سوی انتشارات مشق هنر در قطع وزیری منتشر خواهد شد. این کتاب برای اخذ مجوز به اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شده است.

وی با ذکر این جمله که «طرح جلد کتاب کاری از ناصر نصیری است»، بیان کرد: کتاب یاد مانده‌ها به دو زبان فارسی و ایتالیایی منتشر شده که کار ترجمه کتاب را بهاره خسروان بر عهده داشته است.

خسروان با اعلام این خبر که این کتاب علاوه بر ایران در کشور ایتالیا نیز طی مراسمی رونمایی خواهد شد، گفت: در این کتاب و در میان خاطرات وزیری‌ مقدم به راحتی می‌توان آنچه که بر هنر معاصر ایران گذشته را در یافت.

وزیری‌ مقدم در بخشی از مقدمه این کتاب تاکید دارد که «آنچه در این نوشتار آورده شده مجموعه رویدادهایی هستند که در طول هشتاد و هشت سال زندگی با آنها دست به گریبان بوده‌ام و سعی کرده‌ام با کمال صراحت و بدون اغراق‌گویی ماجراهای شاد و دردناک و تلاش بی‌امان خود را براي به وجود آوردن آثار هنری در مراحل گوناگون زندگي بیان کنم. در یک جمع‌بندی کلی به این نتیجه می‌رسم که گویی سرنوشت با من سر ناسازگاری داشته و یا شاید نیروی مافوق تصوری خواسته مرا آزمایش کند تا معلوم شود چه اندازه نیروی ایستادگی در برابر مشکلات را دارم. تنها دورانی که از یک آسایش نسبی برخوردار بودم، از سی و سه سالگی تا چهل و دو سالگی را در برمی‌گيرد.

محسن وزیری مقدم متولد سال 1303 و در تهران به دنیا آمده است. وی دوره دبستان را از پنج سالگی آغاز کرد. البته نزد پدرش با خواندن و نوشتن آشنا شده بود. این هنرمند به موسیقی نیز علاقه داشت و زمانی که در دانشکده هنرهای زیبا تحصیل می کرد، 2 سال به تمرین نوازندگی ویلن پرداخت. در سن 16 سالگی برای نخستین بار نقاشی رنگ روغن را تجربه کرد.

وزیری مقدم در سال 1334 راهی ایتالیا شد و در آکادمی هنرهای زیبای رم ثبت نام کرد. او در چندین نمایشگاه داخلی و خارجی شرکت کرد و در حال حاضر چندین اثر او در موزه‌های مهم دنیا نگهداری می‌شود. مجسمه‌های چوبی و مفصلی او در عالم هنر شهرتی فراگیر دارد. «شیوه طراحی»، «راهنمای نقاشی»، «طراحی» و «14 گفتار» از جمله کتاب‌های منتشر شده این هنرمند است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692