بهناز عليپور و بازآفريني يك افسانه

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

هناز عليپور گسكري از نگارش يك رمان با استفاده از بازآفريني يك افسانه‌ي ايراني خبر داد.

به گزارش خبرنگار كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عليپور گسكري گفت، اخيرا اثر داستاني جديدي را تأليف كرده كه بازآفريني افسانه‌اي كهن است به نام «مهر و ماه» و ماجراي شاهزاده‌ي است كه با ديدن ماه جادو مي‌شود، از آسمان مي‌گذرد و به ماه مي‌رسد.

او در توضيحي افزود: من اين افسانه‌ را با بهره‌گيري از روايت مدرن بازآفريني كرده‌ام كه با عنوان «راز كيميا» تأليف شده است.

به گفته‌ي او، اين افسانه چند سال پيش به قلم حسن افشار تصحيح و منتشر شده است.

عليپور گسكري همچنين كتابي را درباره‌ي بررسي آثار داستاني و نمايشي در دست تدوين دارد. جلد نخست اين اثر با عنوان «معرفي و بررسي آثار داستاني و نمايشي از سال 1300 تا 1310» تأليف شده است. او هم‌اكنون نيز مجلد دوم اين كتاب را در دست دارد كه «معرفي و بررسي آثار داستاني و نمايشي از سال 1310 تا 1320» است. اين مجموعه از سوي فرهنگستان زبان و ادب فارسي منتشر خواهد شد.

بهناز عليپور گسكري زاده‌ي سال 1347 است و از آثار او به مجموعه‌ي داستان «بگذريم...»،‌ بازنويسي «بادهايي كه از هندوكش مي‌وزيد» و «هشت بهشت» از مجموعه‌ي «يكي بود يكي نبود» و «زن در رمان فارسي» مي‌توان اشاره كرد.

link

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692