من که در فضای مجازی مخاطب دارم، چرا کتاب چاپ کنم؟

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

یک شاعر با بیان اینکه در فضای مجازی به اندازه کافی مخاطب دارد و نیازی به چاپ کتاب نمی‌بیند، گفت: عاملی که می‌تواند در شرایط فعلی باعث آشتی مردم با کتاب‌های شعر شود، انتشار آثار شاعران مختلف در قالب مجموعه‌های متنوع است.

نادر ختایی، شاعر طنزپرداز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: می‌دانیم که شعر شرایط خوبی ندارد و مردم کتاب‌های شعر نمی‌خرند. یعنی مردم شعر نمی‌خوانند و شاعران هم وضعیت مشابهی دارند و کتاب شعر نمی‌خرند.

وی افزود: این مشکل را شاید بتوان با توزیع زیاد و گسترده حل کرد، اما یکی از راه‌های مشخصی که می‌توان با آن مشکل مربوط به نفروختن کتاب‌های شعر را حل کرد، این است که به جای چاپ کتاب‌های شعر یک شاعر، کتاب‌های شعر شاعران مختلف چاپ شود. یعنی هر کتابی که چاپ می‌شود، مجموعه‌ای از شعرهای شاعران مختلف باشد.

این شاعر در ادامه گفت: چاپ مجموعه‌های شعر، مانند مجموعه‌های داستان، می‌تواند در دراز مدت به آشتی کردن مردم با کتاب‌های شعر کمک کند. سال‌های پیش، کتابی به نام «راهیان شعر امروز» داشتیم که تجربه موفقی در زمینه شعر نیمایی بود. این کتاب در تاریخ نشر ایران به یادماندنی بود و به نظرم اگر چنین تجربه‌ای دوباره تکرار شود، احتمال آشتی مردم با کتاب‌های شعر بیشتر است.

ختایی گفت: در حال حاضر شاعران هم نمی‌خواهند آثارشان را چاپ کنند. من که این‌گونه هستم و تنبلی‌ام می‌آید کتاب چاپ کنم؛ چون مخاطبانم را در فضای مجازی دارم و در وبلاگ و دیگر رسانه‌ها شعرهایم را به گوش مخاطب می‌رسانم. به هر حال برای تشویق شاعران به چاپ شعرهایشان، شرایطی لازم است که یکی از آنها همین چاپ مجموعه شعر شاعران مختلف در قالب یک کتاب است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692