مسوولان ظرفيت خود را در شنيدن مطالب طنز بالا ببرند

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جواد زهتاب'روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا به ويژگي طنز خوب و لزوم توجه به ساختارهاي يك شعر اشاره كرد و يادآورشد: شاعران علاوه بر تسلط به انواع قالب هاي شعري بايد به محتواي آن نيز آگاه باشند.
وي با تاكيد بر اينكه طنز پديده اخلاقي است و نمي توان از آن برداشت غير اخلاقي كرد افزود: شاعران به ويژه طنزپردازان بايد عرف و اخلاق جامعه خود را به خوبي بشناسند و چيزي نگويند كه به شخصيت، اخلاقيات، قوميت و زبان فرد و يا قوميتي توهين شود.
زهتاب در مورد خطوط قرمز موجود در طنز كشور گفت:معتقدم اين خط قرمزها را خودمان ترسيم مي كنيم، شاعر اگر جامعه خود را بشناسد و آگاهي لازم در مورد اخلاق و عرف آن داشته باشد در سرايش اشعار دقت لازم را به خرج مي دهد و اجازه نمي دهد چيزي به نام خط قرمز به وجود بيايد.
اين هنرمند وضعيت طنز كشور را رو به رشد دانست و افزود : مطالعه دقيق در شعر گذشتگان ، آشنايي با ساختار و محتواي شعر، به نقد گذاشتن اشعار خود در محضر بزرگان و بكار گيري نظرات آنان و برپايي كلاس هاي طنز مي تواند سبب رشد اين هنر در كشور شود.
وي در مورد برپايي ششمين جشنواره طنز مكتوب و تاثير آن در ارتقاي اين هنر در كشور گفت: اين نوع جشنواره ها مي تواند به كشف استعدادها و مشخص كردن نقاط ضعف و قوت اين هنر منجر شود ، البته در صورت استمرار مي توان به ارتقا آن اميدوار بود.
ششمين جشنواره طنز مكتوب نيمه دوم مهرماه امسال در تهران برگزار مي شود.


 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692