برگزيدگان جشنواره‌ي شعر و داستان جوان معرفي شدند

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

برگزيدگان نهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان (ايلام؛ مهد پايداري) شامگاه گذشته (دوشنبه، 18 مهرماه) معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در ايلام، مراسم پاياني اين جشنواره دوروزه در سالن اجتماعات فني و حرفه‌يي ايلام با اجراي رسالت بوذري، شعرخواني يوسفعلي ميرشکاک و نوازندگي جلال ذوالفنون برگزار شد و برگزيدگان بخش‌هاي شعر و داستان و کودک و نوجوان مشخص شدند.

در بخش شعر کودک و نوجوان با موضوع آزاد، اثر "مادر، شعر، سکوت" زهرا داوري از خراسان شمالي حائز رتبه سوم شد. رتبه‌ي دوم اين بخش به شعر "زنبور عسل" سروده‌ي هادي فردوسي از فارس تعلق گرفت. ديپلم افتخار و جايزه نقدي براي رتبه اول هم به "امضاي کوچه" اثر وحيد کياني از خوزستان رسيد.

در همين بخش و با موضوع بيداري اسلامي، شعر "پر باز" اثر اعظم پشت مشهدي حائز رتبه سوم شد. رتبه‌ي دوم اين بخش به "نسيم رهايي و امواج بيداري" سروده‌ي حمزه ولي‌پور از تهران تعلق گرفت و مسعود تاري ازد با شعر "بال آزادي" اول شد.

در بخش داستان کودک و نوجوان و با موضوع آزاد، مونا اسکندري از همدان با داستان قامت"، "قد کشيدن شاخه‌ها" نوشته‌ي فاطمه زنده‌بودي از بوشهر و"سيبيلوترين حاکم دنيا" نوشته‌ي صبا روشني از تهران به ترتيب اول تا سوم شدند.

هيأت داوران در اين بخش با موضوع بيداري اسلامي هيچ اثري را حائز کسب جايزه ندانستند.

در بخش شعر کلاسيک و موضوع آزاد، اثر "من بودم و صداي سکوت" سروده‌ي نيره کاشي از سمنان، "خواب بودن" اثر سيدعلي شکراللهي از اصفهان و شعر "يا ضامن آهو" از فرشته خدابنده از خراسان رضوي به ترتيب اول تا سوم شدند. همچنين در اين بخش از محمد امين‌پور از تهران به خاطر شعر "حاليا اين است"، عليرضا قنبري از تهران شاعر "در حرم" و علي فردوسي از اصفهان با شعر "خواب شعر" تقدير شد.

در همين بخش و با موضوع بيداري اسلامي، آثار مهدي رحيمي از استان مرکزي، محمد توکلي از اصفهان و علي سليماني از همدان به ترتيب حائز کسب رتبه‌هاي اول تا سوم شدند.

در بخش شعر نو، سودابه کرمي از کرمانشاه با شعر "مرگ به شکل گربه در آ"، "دوستت دارم" سروده‌ي مهدي نظارتي از اصفهان و "صفحه حوادث" اثر سارا احمدنژاد از تهران به ترتيب اول تا سوم شدند. همچنين از عليرضا نوري شاعر "روز مبادا" از ايلام و سيدناظم‌الدين قائم‌مقامي سراينده‌ي "از بين ساعت‌ها" از اصفهان در اين بخش تقدير شد.

در همين بخش با موضوع بيداري اسلامي، "آواي زمين" از بهروز اقبالي درخشان از همدان مورد تقدير داوران جشنواره قرار گرفت و سيده فاطمه صداقتي‌نيا از ياسوج براي شعر "ويرانه‌هاي جنگ دوم" حائز کسب رتبه سوم شد و "پيام پايداري" سروده‌ي مهدي صارمي شهاب از همدان دوم شد. هيأت داوران در اين بخش اثري را حائز کسب رتبه اول ندانست.

در بخش داستان کوتاه و با موضوع آزاد، هيأت داوران اثري را حائز کسب رتبه‌هاي اول و دوم ندانست و شهاب احمدپور براي داستان "نمي‌تواند" رتبه سوم را کسب کرد. همچنين در اين بخش از فرشته حاجي‌پور از بوشهر براي اثر "تلواسه" و داستان "خيلي دور خيلي نزديک" مريم حسيني از استان مرکزي تقدير شد.

در همين بخش با موضوع بيداري اسلامي، "کادوي تولد" اثر مهدي خواجوي از گلستان سوم شد و عليرضا طاهري از خراسان شمالي با داستان "جنين" حائز کسب رتبه دوم شد. هيأت داوران در اين بخش هيچ اثري را حائز کسب رتبه اول ندانست.

در بخش داستان بلند بدون اولويت از "طعم سيب" نوشته‌ي سيده مهناز رستم‌پور از خوزستان و افرا سانايه از ايلام تقدير شد.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692