مجموعه نخل‌هاي بي‌گنجشك منتشر مي‌شود

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

خبرگزاري آريا-  علي‌اصغر بيك‌وردي، برگزيده بخش ادبيات هفدهمين دوره انتخاب كتاب فصل به خاطر مجموعه «ماه بالاي سر مجنون»، گفت: بخش دوم اين اثر، با عنوان «نخل‌هاي بي‌گنجشك» در حال آماده‌سازي براي چاپ توسط انتشارات فصل پنجم است.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي‌اصغر بيك‌وردي، برگزيده بخش ادبيات هفدهمين دوره انتخاب كتاب فصل به خاطر مجموعه «ماه بالاي سر مجنون»، اظهار كرد: «ماه بالاي سر مجنون» مجموعه 138 هايكو را دربر دارد كه 88 هايكو از اين اثر در حوزه دفاع مقدس سروده شده‌اند.
وي درباره استفاده از قالب هايكو براي شعر دفاع مقدس گفت: نيمي از هر هايكو را تصوير در برمي‌گيرد و بخش ديگر آن را فكر شاعر. دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران لحظه‌هاي پر حادثه‌اي را دربر داشته و اين قالب براي پرداختن به حوادث آن روزها بسيار مناسب است.
برگزيده بخش ادبيات هفدهمين دوره انتخاب كتاب فصل با اشاره به چرايي رواج قالب هايكو در سال‌هاي اخير، تصريح كرد: در عصر سرعت به سر مي‌بريم و خوانش آثار بلند از حوصله مخاطبان خارج است. بنابراين در قالب هايكو و كوتاه‌ترين جملات، تمام مفهوم در اختيار مخاطب قرار مي‌گيرد.
بيك‌وردي اضافه كرد: «دمي نمي‌آسايد از صدا و زخمِ دوشكا افق» و «جز ساعت و تفنگم پوتين‌ها خيس عكس نيز»، نمونه‌هايي از مجموعه «ماه بالاي سر مجنون»اند.
وي در پايان برگزاري جشنواره‌هاي ادبي را عاملي براي تشويق نويسندگان دانست و خاطرنشان كرد: بخش دوم كتاب «ماه بالاي سر مجنون» با عنوان «نخل‌هاي بي‌گنجشك» در حال آماده‌سازي براي چاپ توسط انتشارات فصل پنجم است. «هيچ گنجشكي بر نخل نيست نظاره كند ميدان نبرد را» يكي از هايكوهاي اين اثر است. مجموعه «ماه بالاي سر مجنون» نيز توسط همين ناشر به چاپ رسيده است.
اختتاميه هفدهمين دوره انتخاب كتاب فصل عصر يكشنبه (17 مهر) در پژوهشكده هنر و معماري برگزار شد.

لینک

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692