43 شاعر خارجی همایش «شاعران ایران و جهان» وارد شیراز شدند

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

43 شاعر خارجی دعوت شده از 31 کشور 4 قاره جهان ظهر امروز به منظور شرکت در برنامه های همایش شاعران ایران و جهان وارد شهر شیراز شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به شیراز، مهمانان خارجی دومین همایش بین المللی شاعران ایران و جهان دقایقی پیش وارد شهر شیراز شدند.

همچنین 43 تن از شاعران خارجی حاضر در این همایش پس از حضور در برنامه‌های 3 روز نخست این همایش صبح امروز برای شرکت در برنامه‌های شعرخوانی در آرامگاه خواجو و حضور در مراسم بزرگداشت حافظ وارد شهر تاریخی و فرهنگی شیراز شدند.

از میان شاعران دعوت شد به این همایش یک نفر از آنها «لطیف هلمت» شاعر کرد عراقی به دلیل اینکه علاقه ای به پرواز و نشستن در هواپیما نداشت از طریق زمینی وارد شیراز شده است.

وی همچنین مسیر ابتدایی کردستان عراق به تهران را نیز به صورت زمینی طی کرده است.

بر اساس این گزارش شاعران خارجی ساعت 16 امروز سه‌شنبه 19 مهر بر سر آرامگاه خواجو و در کنار دروازه قرآن شهر شیراز حضور خواهند یافت و در فضای باز و با حضور عموم مردم به شعرخوانی می‌پردازند.

همچنین قرار است این شاعران امشب در ساعت 19 در مراسم بزرگداشت حافظ که بر سر مزار او در حافظیه برپا خواهد شد حضور یابند.

برای این برنامه نیز شعرخوانی چند شاعر خارجی پیش‌بینی شده است.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، مراسم روز بزرگداشت حافظ عصر امروز با حضور رئیس جمهور و شاعران ایرانی و خارجی در آرامگاه این شاعر بزرگ کشورمان در حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

لینک

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692