گونتر گراس یک بار دیگر به اسراییل حمله کرد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

گونتر گراس، نویسنده برجسته آلمانی با خطاب قرار دادن رژیم صهیونیستی به عنوان «قدرت کنترل نشده هسته‌ای» یک بار دیگر این رژیم را زیر سوال برد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اشپیگل، گونترگراس دیروز با حمله دوباره به اسراییل این کشور را «قدرت هسته‌ای چک نشده» و «نیرویی اشغالگر» خواند. 

این نویسنده برجسته که این بار با یک ایستگاه رادیویی صحبت می‌کرد پس از انتشار شعری که در آن اسراییل را خطری برای صلح جهانی خوانده بود، از سوی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور منع شد. 

با این حال او بار دیگر در این گفت و گو تاکید کرد که «اسراییل یک نیروی اشغالگر است که سرزمین های دیگران را دزدیده، مردم این سرزمین‌ها را خلع ید کرده و به آن‌ها به چشم انسان‌های درجه دو نگاه می کند».

گراس تاکید کرد که در حال حاضر این حکومت یک حکومت نژادپرست است و باید یک نفر در این باره حرف بزند. 

وی تاکید کرد که ضدیهودی نیست و با افکار ضدیهودی نیز مخالف است، اما معتقد است رژیم تلاویو در حکم یک رژیم ضدیهود جدید است. 

گراس 84 ساله دفعه پیش که رژیم صهیونیستی را زیر سوال برده بود در آلمان با انتقادهایی مبنی بر ضدیهودی بودن روبه رو شده بود اما بیشتر روشنفکران آلمانی با حمایت از او برای آزادی بیان در برابر این انتقادها ایستادگی کردند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692