چین اهدای جایزه به معترض کشورش را محکوم کرد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

دولت چین، از آلمان به دلیل اهدای جایزه به نویسنده معترض چینی، انتقاد کرد.-
 به نقل از اهرام آنلاین، دولت چین دیروز از دولت آلمان به خاطر اهدای یک جایزه معتبر ادبی از سوی یک بنیاد آلمانی به لیائو یی‌وو نویسنده منتقد چینی، انتقاد کرد.
لیائو که چهار سال پس از نوشتن «قتل عام» شعری درباره کشتار خونین معترضان در میدان تیان آنمن در سال 1989 به زندان انداخته شده بود، هفته پیش به عنوان برنده جایزه صلح کتابفروشان آلمان معرفی شد.
سخنگوی وزیر امور خارجه چین در این باره گفت لیائو یی‌وو برای فعالیت های غیرقانونی به زندان افتاده بود و پس از آن هم با نوشتن داستان هایی درباره همین مسایل به کارش ادامه داد.
لیائو از سال پیش در آلمان به سر می برد. او که نویسنده کتاب «جسد راه رونده» نیز هست در این کتاب به زندگی طبقه کارگر و افراد فرودست چینی از جمله یک دزد اجساد پرداخته که یک روستایی ساده لوح او را امپراتور می پندارد.
یی وو خاطراتش از دوران حبس در زندان را در قالب کتاب تکان دهنده «برای یک سرود و صد سرود؛ گزارش مشهود از زندان های چین» منتشر کرد و برای آن در نوامبر 2011 جایزه گشویستر شول آلمان را کسب کرد. در پاییز سال جاری نیز انتشارات فیشر کتاب دیگری از وی را با عنوان «گلوله و تریاک؛ زندگی و مرگ در میدان تیان آنمن» منتشر می‌کند.
جایزه کتابفروشان آلمان شامل 25 هزار یورو است که 14 اکتبر (23 مهر) در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به لیائو یی‌وو اهدا می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692