حملات رسانه‌ای علیه فیلم محمد(ص) مجیدی اشتباه است

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

 

اهالی رسانه‌های عربی پس از بازدید از لوکیشن فیلم محمد(ص) تاکید کردند که حملات رسانه‌ای علیه فیلم محمد(ص) مجید مجیدی اشتباه است و مشکل آنان این نیست که این فیلم فنی ساخته خواهد شد یا نه بلکه مسئله، بیشتر یک بحث عربی عجمی است!

 

 

 

پس از بازدید اهالی رسانه‌های عرب از لوکیشن فیلم محمد(ص) همگی آنان تقریبا بلااستثناء امیدوار هستند و شاید هم مطمئن شده‌اند که فیلم محمد(ص)، فیلمی خوب خواهد بود.
برخی از این افراد با بیان این مطلب، نسبت به حمله رسانه‌های ضدایرانی علیه فیلم مجید مجیدی انتقاد کرده و آن را اشتباه دانستند.* تهیه‌کننده لبنانی: سخنان رسانه‌ها من را به اینجا کشاند اما تولید بزرگی خواهد بود حسن محمد خلیفه از جنوب لبنان مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های رسانه‌ای در شبکه‌های عربی و لبنانی و معاون مدیرکل «شبکه تولیدات هنری ابداع» در این گفت‌وگو تاکید کرد: آنچه که از لوکیشن فیلم محمد(ص) دیدم من را از نوع طراحی و دقت انتخاب مکان متعجب کرد چراکه اینجا از همه لحاظ‌های جغرافیایی با مکان مکه تطابق دارد.
وی افزود: باید به ایران و رهبری آن، امام خامنه‌ای تبریک بگویم و می‌دانم که رهبری ایران چنین فرصتی را ایجاد کردند تا حیات حضرت محمد(ص) در قاب سینما ارائه شود.
خلیفه ادامه داد: ما در کشورهای عرب دارای نقصان‌های بسیاری هستیم و به زندگی بزرگان و حضرت رسول(ص) بسیار بسیار کم پرداخته می‌شود اما به نظر من این کار به تاریخ اسلام بسیار نزدیک خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره حملات رسانه‌ای به این فیلم نیز گفت: من سخنانی از مجید مجیدی شنیده بودم و در روزنامه‌ها آمده بود که او ممکن است که حضرت رسول (ص) را به تصویر بکشد اما در این جا راهنما به من تاکید کرد و به من گفت که نمی‌خواهند حضرت رسول (ص) را به تصویر بکشند چرا که نزد همه دارای قداست است.
وی افزود: هنگامی که سریال الحسن و الحسین ساخته و توسط سعودی‌ها پخش شد و الازهر آنرا رد کرد، بین سعودی‌ها و مصری‌ها درباره سریال الحسن و الحسین درباره به تصویر کشیدن امام حسن و امام حسین(ع) تنش ایجاد شد و سپس عنوان شد که فیلم محمد(ص) پاسخ ایران به این سریال است و می‌خواهند حضرت رسول(ص) را به تصویر بکشند و این مباحث را دنبال کردند.

این تهیه‌کننده لبنانی ادامه داد: اما الان به این نتیجه رسیدم که نه اینطور نخواهد بود و البته یکی از دلایلی که من را تشویق می‌کرد که به این جا بیایم همین بود و البته شنیده بودم که تولید بزرگی خواهد بود و این کار تنها یک فیلم نخواهد بود.* مسئول شبکه آفاق: ایرانی‌ها حقیقت مقام پیامبر (ص) را ارائه خواهند کردحسن العبودی از مسئولان شبکه ماهواره‌ای آفاق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: شهرکی که رفتیم و بازدید کردیم شهرکی جدا بزرگ و عظیم بود که با فیلم «محمد رسول‌ا...» رقابت می‌کند که البته ما توقع همچین چیزی را نیز داشتیم و از فعالان و مسئولان طرح شنیدیم که دوره زمانی که ساخته خواهد شد امر بزرگ و ممتاز و ویژه‌ای خواهد بود.
وی با بیان اینکه معتقدم این فیلم به بهترین نحو ساخته خواهد شد، افزود: اکثر آنچه باید در شهرک می‌ساختند به آن رسیده بودند اما هنوز تصویر برداری نکرده بودند.
العبودی درباره حمله‌ها به فیلم محمد (ص) نیز تاکید کرد: این حمله‌ها از این بابت است که این فیلم تولید ایران خواهد بود و فکر می‌کنند مثل خودشان در سریال «الحسن و الحسین» که معاویه را بزرگ و خوب نشان دادند این فیلم نگاه شیعی خواهد داشت و متعلق به شیعیان خواهد بود و اما من اینجا مطمئن شدم که ایرانی‌ها حقیقت مقام پیامبر (ص) را ارائه خواهند کرد بدون اینکه به جانب مذهب معینی گرایش داشته باشند.* مسئول شبکه الوطن: مشکل آنها مساله عربی عجمی استحسین الطائی از مسئولان شبکه الوطن عراق نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: از 5 سال پیش که به ایران آمدم ایران پیشرفت زیادی در عرصه فیلمسازی و رسانه‌ای داشته است و به نظر من لوکیشن فیلم محمد(ص) بهترین طراحی را داشت و از بهترین افراد برای ساخت آن استفاده شده است فیلمبردار، طراح لباس و ... در سطح مطلوب و عالی بود.
وی افزود: خوشبختانه تمام فیلم‌هایی که به ویژه اخیرا ایرانی‌ها ساخته‌اند وارد خانه همه مردمان عرب شده و فقط به شیعیان اختصاص پیدا نکرده است بلکه مسیحی‌ها و یهودی‌ها و حتی سنی‌ها نیز فیلم‌هایی مثل یوسف پیامبر، مختارنامه، بشارت منجی را دیده‌اند و تحسین کرده‌اند و لوکیشنی که دیدم شگفت‌انگیز بود.
الطائی درباره حمله رسانه‌های ضدایرانی عرب به فیلم محمد(ص) درباره به تصویرکشیده شدن حضرت رسول(ص) با بیان نظر مراجع درباره نشان دادن چهره بزرگان دینی گفت: نظر مراجع درباره به تصویرکشیدن پیامبر(س) بر ممانعت است.
وی افزود:البته این جا مسئله بر سر تفاوت فیلم‌های عربی و فارسی است چرا که فیلم‌های فارسی چون به فرهنگ خودشان ساخته می‌شود نمی‌‌توان به آنها خرده گرفت؛ در فیلم محمد رسول‌ا... به خاطر عقاید سنی‌ها چهره حضرت محمد(ص) را نشان ندادند.
الطائی تاکید کرد: این هنر است و کسانی که به این فیلم حمله می‌کنند مشکل‌شان این نیست که این فیلم فنی ساخته خواهد شد یا نه و اصلا به این چیزها فکر نمی‌کنند مشکل آنها مسئله عربی عجمی است و بر این مسئله اصرار کرده و به ایران حمله می‌کنند اما من امیدوارم که فیلم‌های ایرانی و سریال‌های ایرانی به سراسر جهان برود و ایران نباید به این سخنان توجه کند و باید کار خودش را ادامه دهد. * خبرنگار شبکه المنار: بهتر است قبل از ساخت فیلم حکمی صادر نکنیمعماد عید خبرنگار شبکه المنار در غزه نیز پس از دیدن لوکیشن فیلم محمد(ص) مجید مجیدی به خبرنگار فارس گفت: این لوکیشن من را به تاریخ اسلام برد گویا که در عهد نبوت و آن زمان بودم؛ تصور کردم به واقع در خیابان‌های مکه هستم و آنجا را به چشم دیده‌ام خانه ابوطالب و عبدالمطلب را دیدم و تصور کردم که چگونه پیغمبر در آنجا رشد و تربیت پیدا کرد و به سمت بازار که رفتیم و به خانه ابولهب و ابوسفیان که رسیدم تصویر کردم در ذهنم که قافله تجاری به آنجا رفته است و به یاد قصه حضرت خدیجه(س) و حضرت رسول(ص) افتادم؛ صفا و مروه را دیدم و به یاد هاجر افتادم و همه مناطق این شهرک به تو بخشی از تاریخ را نشان می‌دهد.
وی افزود: با این زیارت توقع ما برای این که یک فیلم از حقایق و واقعیات داستان زندگانی حضرت محمد(ص) را ببینم بیشتر کرد و با دیدن کعبه و شعب ابی‌طالب یاد سختی‌هایی که حضرت رسول (ص) کشیدند، افتادم.
عماد عید درباره میزان موفقیت این فیلم نیز گفت: سینمای اسلامی به شکل کلی سینمای فقیری است و سینما درباره حقایق تاریخ اسلام کار نکرده است و بعضی فیلم‌ها و سریال‌هایی بوده که سطحی بوده و به جایگاه نبوت نرسیده است، امیدوارم از آنچه که دیدیم و با تلاش فعالان و سازندگان، فیلم محمد(ص) به تاریخ اسلام بسیار نزدیک شود.
وی درباره حملات رسانه‌ای به فیلم محمد(ص) نیز تاکید کرد: این سخنان را قبلا درباره سریال یوسف پیامبر(ع) هم می‌گفتند اما من و بسیاری از بینندگان در جهان عرب از این سریال خوش‌شان آمد و مجذوب آن شدند و هنگام پخش سریال پای تلویزیون‌ها می‌نشستند و نباید و نمی‌خواهیم حکمی پیش از ساخت فیلم مجیدی صادر کنیم و امیدوارم همه درباره این فیلم بعد از پایان ساخت آن نظر بدهند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692