• خانه
  • جوایز ادبی
  • دکتر زهرا فتحی مدیر انتشارات آستان جانان : در ترویج فرهنگ مطالعه بکوشیم.

دکتر زهرا فتحی مدیر انتشارات آستان جانان : در ترویج فرهنگ مطالعه بکوشیم.

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

دکتر (زهرا فتحی) مدرس دانشگاه و مدیر انتشارات آستان جانان در یگ گفت و گو با خبرگزاری آرتنا گفت: ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی را از همین ابتدای سال با شعار(کتاب بخوانیم) آغاز و به کودکان و نوجوانان نیز توصیه کنیم. وی با اشاره به فضیلت کتابخوانی و ارزشمندی این فرهنگ، ادامه داد:

کتاب و کتابخوانی هماره یکی از رفتارهای مهم و موثر فرهنگی در تمام جوامع بوده و همیشه مورد توجه و توصیه قرار گرفته است.در جوامع بشری، کتابخوانی یک ارزش فرهنگی و اجتماعی بوده و به آن خیلی توجه شده است.

مؤلف کتاب(از دریا به دریا) در ادامه افزود:

یکی از راه های ترویج کتابخوانی و توسعه ی نسبی آن، همکاری ناشران با جامعه کتابخوان است. ناشران می توانند با هدف غایی توسعه ی و ترویج کتابخوانی و بالابردن سرانه ی مطالعه در جامعه کتاب های خود را به اهالی کتاب و کتابخوانی اهدا کنند.

وی با تقدیر از تلاش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح (عیدانه کتاب) گفت:

این طرح فرصت بسیار خوب و مطلوبی است برای اهالی کتاب تا در فرصت باقی مانده، بتوانند کتاب های مورد نیاز خود را از کتابفروشی های معتبر و همکار در این طرح ملی به راحتی تهیه کنند.

این ناشر فعال در ادامه با اشاره به اهمیت نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ کتابخوانی،افزود:

صدا و سیمای مراکز استان ها می توانند گتم موثری در معرفی ناشران و کتاب های مناسب بر دارند.صدا و سیما می تواند نقشی تبلیغی و کاربردی در ترویج کتاب و کتابخوانی ایفا نماید.

صدا و سیمای مراکز استان ها با تولید برنامه های مرتبط یا کتاب و کتابخوانی و دعوت از کارشناسان حوزه کتاب و نیز ناشران زبده و متخصص، با بررسی و آسیب شناسی مقوله ی کتاب و کتابخوانی اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی با توجه به نقش و اهمیت کتاب های موفق و پر مخاطب در جذب مخاطبان افزود:

توجه به کتاب های پرخواننده و برگزیده در مسابقات و جشنواره های ادبی، می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر واقع شود و بهانه های خوب و مناسبی برای تقویت انگیزه ی خوانندگان به حساب آید.کتاب هایی که جوایز ادبی دولتی و خصوصی دریافت و برای پدیدآورنده و ناشر اعتبار کسب کرده اند، یکی از بهترین معیارهای معرفی آن ها به مخاطبان به شمار می رود، می بایست از این قدرت و رسانه ای در موجب افزایش سرانه مطالعه ی کتاب در جامعه استفاده شود.

مدرس دانشگاه های ایلام ادامه داد:

مبحث نقد و بررسی علمی و آگاهانه ی کتاب های برگزیده، نیز از مقوله های مهم دیگر در معرفی و شناساندن آثار خواندنی و ارزش مند به جامعه ی کتابخوان است که می تواند در معرفی کتاب نقش موثر و مفیدی ایفا کند.

عنوان جذاب کتاب ها و شناخته شدن مولفان و تلاش های فرهنگی و ادبی ناشر، می توانند مولفه هایی برای بالا بردن سطح مطالعه و دانش عمومی مخاطب به دنبال داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692