• خانه
  • جوایز ادبی
  • مؤلف و مدیر نشر آستان جانان: جای خالی کتاب در سبد کالای خانواده‌ها

مؤلف و مدیر نشر آستان جانان: جای خالی کتاب در سبد کالای خانواده‌ها

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

مؤلف و مدیر نشر آستان جانان:جای خالی کتاب در سبد کالای خانواده‌ها

بیش از 2 سال از تولد این انتشاراتی می‌گذرد، انتشارتی که چاپ آثار ادبی فرهیختگان استان را وجهه‌ی همت خود قرار داده است، هرچند مدیر این انتشاراتی از برخی مشکلات گله دارد، اما مصمم است با این کار درراه معرفی بیشتر آثار ادبی استان گام بردارد.

«زهرا فتحی»، مؤلف و مدیر نشر «آستان جانان» اظهار کرد:

هنر صنعت نشر کتاب در ایران از مشکلات زیادی هم چون گرانی کاغذ و بازار سیاه آن، پروسه‌ی زمان‌بر مجوز برای کتاب‌ها توزیع و پخش صحیح و اصولی و البته منصفانه و سایر موارد رنج می‌برد و این مشکلات در استان ایلام نیز با ضریبی بالاتر مشاهده می‌شود و حل آن همت، همکاری و تلاشی جمعی مسئولان و متولیان حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

مدیر نشر «آستان جانان» با تأکید بر اینکه تلاش این انتشارات این است تا از سرمایه‌های ادبی و علمی و آموزشی کارکنان دانشگاه‌ها و دانشجویان مساعد و علاقه‌مند به این مباحث حمایت کند و بستر لازم برای انتشار آثارشان به وجود آورد، ادامه داد: با عنایت به تولید آثار فاخر دانشگاهی توسط دانشجویان و اساتید در حوزه‌ها، زبان‌ها و موضوعات مختلف مدیریت نشر آستان جانان تلاش حداکثری خود را مبنی بر انتشاری اصولی علمی و تخصصی به‌کاربرده و در این راستا حمایت‌هایی داشته و به‌عنوان یک دانشگاهی همواره در مقابل آثار دانشجویان و اساتید احساس مسئولیت داشته‌ام.

وی ادامه داد:

در مجموع سهم ناشران در بالا بردن سرانه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه بر کسی پوشیده نیست و ناشر یکی از اضلاع مهم و مؤثر در چرخه‌ی ترویج و توسعه‌ی کتاب‌خوانی در کنار مؤلف است چون اندوخته‌های علمی مؤلفان را در اختیار جامعه‌ی هدف قرار می‌دهد.

مدیر انتشارات «آستان جانان» با تأکید بر اهمیت همت جمعی در بالا بردن سطح و سرانه‌ی کتاب‌خوانی در جامعه افزود:

توسعه و گسترش کتاب‌خوانی را نمی‌توان درزمانی اندک و کوتاه به وضعیت مطلوب و مناسب ارتقا داد. می‌بایست در این جریان همت و پشتکاری ملی وجود داشته باشد تا با کمک نهادهای فرهنگی، دانشگاهی، آموزشی نیاز به مطالعه و خواندن کتاب را در میان جامعه تقویت شود و بخشی از این همت بلند، بر عهده‌ی رسانه‌ها است.

وی با اشاره به سی‌امین نمایش گاه بین‌المللی کتاب تهران افزود:

این رویداد فرهنگی که یکی از اتفاق‌های بزرگ و تأثیرگذار در عرصه‌ی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است که توانسته با ایجاد فرصت‌های مناسب اضلاع (مؤلف، ناشر و کتاب‌خوان) را دورهم جمع کند و فرصت تعامل و آشنایی و تبادل‌نظر و نگاه به وجود بیاورد.

فتحی بابیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران، فرصت مناسبی برای عرضه‌ی کتاب‌های مختلف به‌عنوان کالایی فرهنگی است، ادامه داد: بهتر است که این رویداد فرهنگی تنها یک‌بار در سال و در تهران اتفاق نیفتد و هر فصل امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌های دیگر هم باشد و خوشبختانه برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب که امسال در ایلام برگزار شد هم توانسته به برخی از نیازهای مطالعاتی مخاطبان پاسخ دهد.

وی با اشاره به فقدان خرید کتاب در کالای خانواده ابراز امیدواری کرد فرهنگ خرید دائمی کتاب برای اعضای خانواده به‌عنوان فضیلتی بزرگ موردعنایت قرار گیرد.

ایسنا

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692