• خانه
  • جوایز ادبی
  • جلوداریان: ایدئال گرایی جوانان با خداگرایی انقلاب در شعر جوان انقلاب گره خورده است

جلوداریان: ایدئال گرایی جوانان با خداگرایی انقلاب در شعر جوان انقلاب گره خورده است

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جلوداریان: ایدئال گرایی جوانان با خداگرایی انقلاب در شعر جوان انقلاب گره خورده است

سارا جلوداریان با اشاره به قرابت ذات خداگرایانه انقلاب اسلامی و ایدئال گرایی جوانان گفت: یكی از دستاوردهای مهم جریان انقلاب اسلامی، بلوغ ادبیات و خصوصا شعر جوان است.

به گزارش چوک، سارا جلوداریان، شاعر، با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در زمینه های هنری و ادبی گفت: یكی از دستاوردهای مهم جریان انقلاب اسلامی، بلوغ ادبیات و خصوصا شعر جوان است و جریان شعر جوان بعد از انقلاب به چنان رشدی دست یافته كه قبل از آن بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به ذات خداگرایانه انقلاب اسلامی و تاثیر مانیفست انقلاب در ادبیات و هنر بعد سال 57 تصریح كرد: یك سری از موضوع ها و درون مایه ها بودند كه قبل از انقلاب به هر دلیلی اجازه ورود به ساحت ادبیات و شعر را نداشتند. معنا نداشت كسی به صورت مختص به شعر آیینی بپردازد و اگر چنین كاری می كرد نمی توانست در عالم هنر مقبولیت خوبی كسب كند.

این شاعر ادامه داد: از طرفی وقتی ذات انقلاب اسلامی خداگرا بوده، درون مایه هنری كه با انقلاب به بلوغ رسید خداگرا بوده است. این یكی از مسئله های مهم است كه باز هم قبل از انقلاب سابقه نداشته است.

جلوداریان با اشاره به رخدادهایی مانند دفاع مقدس بعد از انقلاب اسلامی گفت: برخی از موضوع هایی كه از اتفاقات تاریخی بعد از انقلاب اسلامی رخ داده اند باز هم توانسته اند به خوبی مورد توجه قرار بگیرند. مقوله ای مانند دفاع مقدس امروز هم در عرصه ادبیات و شعر و هم در عرصه هنر های دیگر مانند سینما و هنرهای تجسمی به خوبی رشد كرده و مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.

وی با تاكید بر خصوصیات جوانان و جریان شعر جوان خاطرنشان كرد: جوانان به اقتضای سنی خود ایدئال گرا هستند. طبع خداگرایانه ای هم دارند. از این رو با مفاهیمی كه بعد از انقلاب در ساحت هنر و ادبیات مطرح شده توانسته اند ارتباط برقرار كنند و آثار خوبی هم در این زمینه تولید كنند.

این شاعر در ادامه با اشاره به حضور بانوان در عرصه هنر و خصوصا شعر تصریح كرد: وقتی وضع بانوان و حضور آنان در عرصه شعر را با قبل از انقلاب مقایسه می كنیم در یك ارزیابی كلی به این نتیجه می رسیم كه پیشرفت شعر بانوان هم از جنبه كیفی و هم از جنبه كمی چنان بالاست كه نمی توان آن را با قبل از انقلاب مقایسه كرد.

سارا جلوداریان ادامه داد: البته این تنها به شعر مربوط نمی شود و امروز نویسنده های خانم در حوزه دفاع مقدس و در حوزه های دیگر به خوبی قلم می زنند. بهترین فیلم ها را می سازند و در صحنه جامعه واقعا تاثیرگذار هستند.

این شاعر با توجه به مسئولیت هایی كه متوجه بانوان است، گفت: با توجه به این كه بانوان بعد از ازدواج باید بار سنگین مدیریت خانه را بر دوش بگیرند شاید نتوانند مانند گذشته در عرصه هنری و ادبی فعال باشند، اما با همه این ها امروز توانسته اند تاثیر چشمگیری در جریان های هنری داشته باشند.

به گفته جلوداریان، حضور بانوان در محافل ادبی و خصوصا در دیدار رهبری و درخششان در آن محافل یكی از نشان های تاثیر بانوان در جریان شعر معاصر است.

این شاعر در خصوص جشنواره ها نیز گفت: جشنواره ها با نكته سنجی برگزار می شوند و اما مسئولین باید دقت داشته باشند شاعر را بعد از برگزیده شدن در جشنواره حمایت كرده و فراموشش نكنند تا دوره بعدی سر برسد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692