• خانه
  • جوایز ادبی
  • برگزاری اولین جایزه برای نویسنده‌های حوزه نوجوان در انگلیس در برابر حضور نویسندگان امریکایی

برگزاری اولین جایزه برای نویسنده‌های حوزه نوجوان در انگلیس در برابر حضور نویسندگان امریکایی

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

هیئت‌داوران اولین جایزه کتاب YA اعلام کردند هدف اصلی تأسیس این جایزه حضور تعداد بی‌شماری از نویسنده‌های آمریکایی در بازار کتاب انگلیس است. آن‌ها می‌خواهند با این کار نویسنده‌های انگلیسی را تشویق کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جایزه کتاب نوجوانان موسوم به جایزه کتاب YA در سال 2014 توسط بوکسلر تأسیس‌شده است و اولین جایزه برای کتاب‌های این رده سنی محسوب می‌شود. در این جایزه از نویسندگان انگلیسی و ایرلندی که در حوزه نوجوانان داستان می‌نویسند تقدیر شده وبرندگان مبلغ 2هزار پوند جایزه دریافت می‌کنند. 

طبق قوانین، کتاب‌های حاضر در رقابت باید در طول سال گذشته چاپ‌شده باشند. طبق اعلام هیئت‌داوران جایزه، اسامی نامزدهای نهایی این جایزه ماه دسامبر سال جاری اعلام‌ خواهد شد و اسامی برندگان نیز بهار سال 2015 و در تاریخ 19 مارس اعلام خواهد شد. 

«جوانا کوکادیز» یکی از کسانی است که نامش در بین هیئت‌داوران اولین دوره جایزه دیده می شود.

برگزارکنندگان دلیل اصلی تأسیس این جایزه را وجود تعداد زیاد داستان‌های رده سنی نوجوان متعلق به نویسندگان آمریکایی در بازار انگلیس و تشویق نویسنده‌های انگلیسی و به‌طورکلی بریتانیایی برای فعالیت بیشتر در این رده سنی اعلام کرده‌اند. 

اولین دوره این جایزه را بوکسلر و موولاس (Movellas) برگزار خواهند کرد. موولاس، یک سایت اجتماعی در انگلیس است که کاربران داستان‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. 

کاربران می‌توانند داستان‌های خود را در این سایت منتشر کنند و از نظرات دیگران درباره نوشته‌های خود مطلع شوند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692