صفحه ویژه «فریبا (آسیه) صابرمقدم»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

fariba moghadasi

مدرس و مترجم زبان ژاپنی است. وی فارغ­‌التحصیل دوره کارشناسی زبان و ادبیات ژاپنی و دوره کارشناسی ارشد آموزش زبان ژاپنی از دانشکده زبان­‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران است. او مفتخر است که نامش به عنوان اولین فارغ­‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد آموزش زبان ژاپنی در ایران ثبت شده است. از سال 1378 تا 1390 در دانشکده زبان­‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران به عنوان مدرس مشغول به تدریس بوده است. او یک دوره مدیریت گروه زبان و ادبیات ژاپنی در دانشکده زبان­‌ها و ادبیات خارجی و پایه‌­گذاری گروه آموزش زبان ژاپنی در موسسه آموزش آزاد دانشکده زبان­‌های خارجی دانشگاه تهران و همزمان 10 سال مدیریت این گروه را در کارنامه شغلی خود دارد. به ژاپن و فرهنگ ژاپن بسیار علاقه‌مند است و در سه دوره موفق به اخذ پذیرش دوره­‌های آموزش زبان ژاپنی مخصوص مدرسان این زبان از طرف بنیاد ژاپن و گذراندن این دوره­‌ها در کشور ژاپن شده است. همچنین با اخذ دو دوره پذیرش از دانشگاه «بون کیو»ی ژاپن به عنوان محقق مدعو به این کشور سفر و به طور اختصاصی به تحقیق و ترجمه آثار نویسنده و شاعر به­نام ژاپنی «کِنجی میازاوا» پرداخته است. از فریبا صابرمقدم سه اثر ترجمه شامل دو مجموعه داستان با عناوین «گنجینه ایرانی» آتسوشی شیرایی و «گل باد لرزان» کِنجی میازاوا و یک مجموعه اشعار با عنوان «ماه آسمان صبح» کِنجی میازاوا به چاپ رسیده است. علاوه بر این نتایج تحقیقات علمی ایشان در زمینه ادبیات و زبان ژاپنی در کنفرانس‌­های بین­ المللی و مجلات معتبر علمی و فرهنگی چندین دانشگاه  ژاپن منتشر شده است.

ketab saber

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

صفحه ویژه «فریبا(آسیه) صابرمقدم»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692