صفحه ویژه «سادات حسینی‌خواه»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

sadat hoseinikhah

سادات حسینی خواه،  خبرنگار، مترجم و نویسنده، دارای کارشناسی ارشد زبان آلمانی دانشگاه شهید بهشتی در سال 1356 در کرج متولد شد. وی از دوران نوجوانی برای روزنامه ها داستان کوتاه، نثر طنز و مقاله ارسال می کرد و در مسابقات مختص نویسندگی در رسانه های مختلف به توفیقاتی دست یافت. به طورمثال در سال 1383 با انتشار مطلب طنزی با عنوان «تاریخچه زبان» در ماهنامه گل آقا به مقام سوم دست یافت. در زمینه طنز در سال 1386 در دومین جشنواره طنز مکتوب در بخش ویژه، مقام اول کشوری را همراه دیپلم افتخار و تندیس جشنواره، از آن خود کرد. از سال 1383 نیز وارد عرصه خبر شد و جوایز و توفیقات متعددی کسب کرد؛ به طورمثال در سال 1390 از حسینی خواه به عنوان خبرنگار دوستدار سلامت از سوی وزیر بهداشت وقت مرضیه دستجردی- تجلیل شد. در سال 1396 به طور مشترک عنوان نفر سوم مسابقه تیتر یک سلامت سازمان غذا و دارو را به دست آورد و علاوه برآن تاکنون مقام و جوایز متعددی را در حوزه خبر یا طنز در رسانه های مختلف به دست آورده است. همچنین مقاله علمی «بررسی مشکلات ترجمه مقاله ادبی برای روزنامه» از سوی این نویسنده و مترجم در سال 1398 در دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات زبان و ادبیات ملل به صورت سخنرانی ارائه شده است. هرچند مقالات و داستان های متعددی از او به طور جداگانه در مجلات و کتاب های مختلفی به چاپ رسیده است اما نخستین کتاب مستقل او با عنوان «تکنیک های نویسندگی از زبان نویسندگان برجسته» در 162 صفحه از سوی نشر جالیز در هزار نسخه در بهار 99 منتشر شده است. وی هم اکنون به عنوان خبرنگار سلامت و رفاه ایرنا فعالیت دارد.

ketab hoseinikhah

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

صفحه ویژه «سادات حسینی‌خواه»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692