داستان «رقص نوبان» نویسنده «مریم احیایی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

maryam ehyaei

نیمه ماه قمری بود. پرتوهای سفید مهتاب مهمان زمین و آسمان بودند و او منتظر ضیافت شب است.. شايد امشب سرنوشت او در زير نور مهتاب در پس همين كوچه‌ها به تقدیر بنشیند.از خانه سنا مثل شب‌های گذشته بيرون آمد، خالد همچو مرغ عشقی بیرون از درگاه خانه روی تکه بلوکی نشسته بود و انتظار می‌کشید. حنیفه چادرش را جلو کشید. آرام قدم برداشت. روبروی خالد ایستاد.خالد چشم از او بر نداشت.

یادداشتی بر فیلم «بنشی‌های اینیشرین» کارگردان «مک دونالد»؛ «اکرم حسینی‌نسب» اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

akram hoseininasab

فیلم "بنشی‌های اینیشرین" ساختۀ کارگردان و نمایشنامه و فیلمنامه‌نویس مشهور ایرلندی "مک دونالد" است.
 داستان این فیلم ساکنان جزیره‌ای در ایرلند جنوبی را نمایش می‌دهد که تنها افتاده‌اند و از جنگ داخلی تنها شنیدن صدای توپ را می‌فهمند. و تقابل ساده‌ای را به تصویر می‌کشد بین جنگ داخلی و جنگی که بین دو دوست اتفاق می‌افتد و گویی هر دو تمام شدنی نیستند.

داستان «همسایه طبقه‌ی سوم» نویسنده «اکرم حسینی نسب»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

akram hoseininasabسراغ کسی را می‌گیری که مدتیست از او خبری نداری. خودت هم نمیدانی اسم این حس چیست که موذیانه در وجودت سرک می‌کشد جوری که همیشه باید نگران کسی یا چیزی باشی. وسواس فکری، دلواپسی و یا کنجکاوی؟ شاید هم هیچ کدام. در هر صورت و در حال حاضر همسایه‌ی طبقه سوم چند روزی‌است که پیدایش نیست. هنوز مطمئن نیستی که شاید واقعاً نباشد.

قصۀ «سفرِ زمستانیِ پانی و پِنی» نویسنده «مریم قمی بزرگی»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

maryam ghomi

یکی بود، یکی نبود.

وقتی در روز‌‌های برفیِ زمستان پانی و پِنی به همراهِ خانم جوجه تیغی در کلبۀ گرم و نرمشان استراحت می‌کردند، خانم جوجه تیغی متوجه شد پِنی در گوشه‌ای نشسته و خیلی ناراحت است. خانم جوجه تیغی  به پیشِ پِنی رفت و از او پرسید: «پِنی دوستِ عزیزم چرا ناراحتی؟»

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692