«مهدی رضایی» خبر داد: تحقیقات کتاب «نویسندگی و خطاهای نویسندگی» آغاز شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

آرتنا: مهدی رضایی با همكاري علي دهباشي، حسين بركتي، ليلي مسلمي و شادي شريفيان، تحقيق خود را در زمينه «نويسندگي و خطاهاي نويسندگي» با نویسندگان ایرانی و خارجی آغاز كرده است.   
 

به گزارش «آرتنا»، آرتنا: مهدی رضایی با اعلام خبر شروع تحقیقات میدانی برای جمع آوری اطلاعات مفید و کامل در مورد کتاب «نویسندگی و خطاهای نویسندگی» گفت: در قالب گروهي با همكاري علي دهباشي مشاور ارشد، حسين بركتي مشاور طرح، ليلي مسلمي و شادي شريفيان مترجمين طرح، تحقيق خود را در زمينه نويسندگي و خطاهاي نويسندگي با نویسندگان ایرانی و خارجی آغاز كرده ایم.
رضايي اظهار کرد: پس از سال‌ها فعاليت در عرصه نويسندگي، همچنان در آثار منتشره نويسندگان وآثار كارگاهي و جلسات داستان نويسي شاهد آن هستم كه نويسندگان بسياري، خطاهاي مشابهي را تكرار مي كنند و در واقع روش ها و راه هاي آزموده شده را دوباره مرتكب شده و با شكست مواجه مي شوند. علاوه برآن خيلي مشتاقان عرصه نويسندگي سرگردان در اين عرصه هستند اما متوجه اين كه بايد چه زحماتي بكشند و چه مراحلي را بگذرانند، نيستند و فكر مي كند صرف نوشتن يك متن با عنوان داستان و چاپ كردن آن بايد نويسنده اي مطرح به شمار بيايند.  به هرحال با توجه به احساس نياز به دليل نبود كتابي جامع از روش هاي نويسندگي،عادات نويسندگي وخطاهاي نويسندگي وقت آن است كه در اقدامي جامع و گسترده ما به چنين مشكلات و خطاهايي در سطح جهاني بپردازيم چون اين مسئله فقط شامل نويسندگان كشور ما نيست.
نویسنده کتاب «چه کسی از دیوانه‌ها نمی‌ترسد؟» تصریح کرد: به صورت مستقل آثاري از نويسندگان خارجي و بعضا ايراني وجود دارد كه از شيوه ها و عادات نويسندگي و گاها از خطاهاي فردي نويسندگي خود گفته باشند اما ما به دنبال تحقيق و گردآوري اكثريت اين موارد هستيم و علاوه بر آن در تلاش هستيم كه نويسندگان معاصر جهان را كه دراين باره با يادداشت، نظر و يا مصاحبه با خود همراه كنيم.
وي افزود: ما كتاب هاي زيادي در رابطه با عناصر داستان، تكنيك هاي داستاني، مكتب ها و سبك هاي مختلف نويسندگي  از نويسندگان ايراني و خارجي در بازار كتاب داريم. اما خطاهاي نويسندگي چيزي فراتر از اين مباحث است. مسئله، چرايي ارتكاب به خطاي نويسندگان در زماني است كه بعد از مطالعات اين كتب بازهم مرتكب مي شوند و اين مسئله به گونه اي نيست كه يك نويسنده بتواند همه موارد و خطاهاي خود را در كتابي  منتشر كند چون به هرحال بزرگترين نويسنده ها هم تجربيات محدود به خود را دارند. بنابراين سعي تيم تحقيقاتي كانون فرهنگي چوك اين است كه مجموعه اي از تجربيات و خطاهاي نويسندگان سراسر جهان را تا جايي كه مقدور باشد جمع آوري و به جامعه ادبي ارائه كند.
وی در خاتمه اميدوار شد كه چنين تحقيقي بتواند باعث حركت و خيزش بسياري از نويسندگان دنيا به سوي نوشتن آثاري بهتر بشود.

دیدگاه‌ها   

#1 م. ج 1392-03-20 15:03
این ق العاده هست رضایی عزیز
موفق باشید

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692