معرفی فیلم «حالا من را می‌بینی» کارگردان «لوییس لِتِریِر»؛ «امین شیرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

حالا من را می‌بینی (Now You See Me) محصول 2013 به کارگردانی لوییس لتریر، فیلمی با ژانر معمایی و جنایی است که به عنوان یکی از فیلم‌های موفق 2013 شناخته شد. گروه بازیگران معروف این فیلم از زوج مورگان فریمن و مایکل کین که پیش از این در سه‌گانه‌ی بتمن با هم همکاری کرده بودند به همراه جوان‌هایی چون جسی آیزنبرگ که با فیلم شبکه‌ی اجتماعی(The Social Network) به شهرت رسیده بود و مارک رافالو که با شخصیت هالک شناخته می‌شود تشکیل شده است. حضور این بازیگران و داستان جالب این فیلم توجه مخاطبان زیادی را برانگیخت و توانست با فروش بیش از 350 میلیون دلار یک موفقیت تجاری کامل را ثبت کند. موفقیت فیلم به حدی بود که کمپانی سازنده خیلی زود خبر ساخت قسمت دوم و دنباله‌ای بر این فیلم را اعلام کرد. تعدادی از منتقدین "حالا من را می‌بینی" را با فیلم‌هایی مثل یازده، دوازده و سیزده یار اوشن مقایسه کردند و حتی آن را سرگرم‌کننده‌تر دانستند. بازی خوب بازیگران، فیلمنامه‌ی دقیق و جذاب، موسیقی گیرا و فیلمبرداری قوی از نقاط قوت این فیلم هستند. فیلمی که بدون صحنه‌های اکشن زیاد، بدون انفجار و تیراندازی‌های پی‌در‌پی، و حتی صحنه‌های اروتیک می‌تواند از ابتدا تا انتها توجه مخاطب را به خود معطوف کند. امتیاز این فیلم در سایت آی‌ام‌دی‌بی 7.3 از 10 می‌باشد و در لیست 500 فیلم برتر تاریخ جای دارد.

کارگردان: لوییس لتریر / تهیه‌کنندگان: بابی کوهن، الکس کرتزمن، روبرتو اورسی / نویسندگان: اد سولومون، بوآز یاکین، ادوارد ریکورت / ژانر: معمایی، جنایی، تریلر / بازیگران: جسی ایزنبرگ، مارک روفالو، وودی هارلسون، آیسِلا فیشر، مایکل کین، مورگان فریمن و... / موزیک: برایان تایلر / فیلمبرداری: میشل آموندسن، لری فانگ / تدوین: رابرت لیتون، وینسنت تابایلون / تاریخ اکران: 21 می 2013 / مدت زمان: 115 دقیقه / محصول کشور: آمریکا، فرانسه / زبان: انگلیسی / بودجه:75 میلیون دلار/ فروش: 351,723,989 دلار.

خلاصه‌ی فیلم:

چهار شعبده‌باز خیابانی دنیل اطلس، مریت مک کینی، هنری لیوز و جک وایلدر توسط یک شخص ناشناس گرد هم می‌آیند و یک سال بعد در لاس وگاس تحت‌عنوان چهار سوارکار به اجرای نمایش می‌پردازند. این 4 شعبده باز یکی از تماشاگران را انتخاب می‌کنند و در نمایش بزرگی که ارائه می‌دهند در عرض چند دقیقه به بانکی که این شخص در پاریس در آن حساب دارد دستبرد می‌زنند و پول را بین تماشاچیان پخش می‌کنند. در پی همین اتفاق مأمور اف.‌بی.آی دیلان رودز مأمور بررسی پرونده‌ی این دزدی، البته با همکاری یک پلیس بین‌الملل می‌شود. آن‌ها چهار سوارکار را بازجویی می‌کند اما چون چیزی دستگیرشان نمی‌شود آن‌ها را آزاد می‌کنند. دیلان با تادیوس بردلی، شعبده‌بازی که با آشکارسازی ترفندهای دیگر شعبده‌بازان پول در می‌آورد ملاقات می‌کند تا شاید بتواند سر از کار شعبده‌بازان دربیاورد. چهار سوارکار در اجرای بعدی‌شان به شکل عجیبی مبلغ زیادی از حساب اسپانسرشان آرتور ترسلر برمی‌دارند و به دلیل خاصی به تماشاگران می‌بخشند. سپس آرتور ترسلر خشمگین، تادیوس بردلی را استخدام می‌کند تا چهار سوارکار را برایش پیدا کند. بردلی فکر می‌کند که یک قدم از شعبده‌بازها جلو است اما در پایان اتفاقات باورنکردنی‌ای رخ می‌دهند

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692