معرفي فيلم «زندانيان» كارگردان: «دنيس ويلنيو» ؛ «امين شيرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

زندانیان (Prisoners) محصول 2013 به کارگردانی دنیس ویلنیو یک فیلم جنایی پرکشش و البته مفصل و طولانی است. از همان ابتدای کار که دو دختربچه گم می‌شوند انواع حدس و گمآن‌ها به ذهن مخاطب هجوم می‌آورند. زمان حدوداً دوساعت و نیمه‌ی فیلم یکی یکی این حدس و گمآن‌هارا می‌سنجد و به دنبال پاسخ این سوال است که دختربچه‌ها کجا هستند و چه بلایی سر آن‌ها آمده است. فیلمنامه‌ی آرون گزیکووسکی با جزئیات زیاد و پرداخت خوب، تعلیق قابل قبولی در اثر به وجود آورده که بیننده را تا پایان اثر می‌کشاند و نهایتاً لذتی کم‌کاشفه را با او شریک می‌شود. زندانیان از لحاظ ساختاری شباهتی با فیلم‌های فینچر از جمله هفت و زودیاک یا حتی رودخانه‌ی مرموز کلینت ایستوود نیز دارد. از همان اکرآن‌های اولیه زندانیان با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد به طوری که خیلی‌ها در فصل جوایز برای این فیلم شانسی قائل هستند. میانگین امتیاز زندانیان در سایت معتبر راتن تومیتوز 82 از صد و در IMDB 8.1 از ده می‌باشد.

کارگردان: دنیس ویلنیو/ تهیه کنندگان: برادریک جانسون، آدام کولبرنر و.../ نویسنده: آرون گزیکووسکی / ژانر: درام، تریلر، جنایی/ بازیگران: هیو جک من، جیک جیل نهال، ویولا دیویس، ملیسا لئو، پول دانو و.../ موزیک: جوان جوانسون/ فیلمبرداری: راجر دیکینز/ تدوین: جوئل کاکس، گری راش/ تاریخ اکران: 30 اوت 2013 (جشنواره فیلم تلوراید)/ مدت زمان: 153دقیقه/ محصول کشور: آمریکا/ زبان: انگلیسی/ بودجه: 46 میلیون دلار/ فروش: 112.742.069 میلیون دلار.

خلاصه‌ی فیلم:

کلر دوور (هیو جک من) نجاری است بسیار مذهبی و آماده برای وقوع انواع بلایای طبیعی. کلر در مراسم روز شکرگزاری به همراه خانواده‌اش به خانه همسایه خود می‌رود. دختر وی و دختر صاحبخانه برای پیدا کردن سوتی که مدتی است گمشده به خانه‌ی دوور برمی‌گردند و بعد از اینکه برای مدتی پیدایشان نمی‌شود کلر به دنبال آن‌ها می‌رود. هرچه که می‌گردند دخترها را پیدا نمی‌کنند و نگرانی بیشتر و بیشتر می‌شود. به شکل عجیبی دو دختر بچه ناگهان ناپدید شده‌اند. بعد از ناپدید شدن دختر کلر و دوستش، کارآگاه لوکی مسئول تحقیق در مورد این پرونده می‌شود. کلر دوور شروع به

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692