معرفي فيلم «طرد‌شدكان» كارگردانان «اولیویر ناکاچ، اریک تولدانو»،«امين شيرپور»

چاپ تاریخ انتشار:

 

طرد‌شدگان (The Intouchables) یک درام کمدی محصول سال 2011 فرانسه به کارگردانی و نویسندگی مشترک اولیویر ناکاچو اریکتولدانو است. بدون هیچ‌گونه مراسم خاصی فیلم اکران شد و در عرض چهارهفته بعد از شروع نمایش در فرانسه، طردشدگان به پربیننده‌ترین فیلم سال 2011 در فرانسه تبدیل شد. بعد از شانزده‌هفته بیش از 19 میلیون‌نفر معادل 30 درصد جمعیت فرانسه به‌خاطر دیدن این فیلم به سینماها رفتند. طردشدگان توانست رکورد ده‌هفته پیاپی درصدر جدول فروش بودن را ثبت کند. در 20 مارس 2012 طردشدگان با 281 میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان از نظر فروش جهانی تبدیل شد. همچنین رکورد فروش فیلم در آمریکای شمالی که پیش از این در دست جدایی نادر از سیمین بود را شکست و در کشورهای مختلف اروپایی برای هفته‌های متوالی در صدر جدول فروش قرار داشت. فروش این فیلم در حالی بود که فیلم‌های معروفی مثل «اسکای‌فال»، «ماجراهای تن‌تن» و قسمت جدید «گرگ و میش» روی پرده‌ی سینماها بودند. در یک نظرسنجی که توسط Fnac انجام شد 52 درصد رأی‌دهنده‌ها به این فیلم رأی دادند تا طردشدگان به‌عنوان رویداد فرهنگی سال 2011 در فرانسه اعلام شود. طردشدگان همچنین جوایزی از جشنواره‌های مختلف کسب کرد، از جمله 8 نامزدی برای جایزه سزار که عمر سی جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد.

کارگردان: اولیویر ناکاچ، اریکتولدانو/ تهیه‌کنندگان: هارویوینشتاین، نیکولاسدوال آداسوفسکی و.../ نویسنده: اولیویر ناکاچ، اریکتولدانو/ ژانر: درام، کمدی، زندگی‌نامه/ بازیگران: فرانسواکلوزت، عمرسی و.../ موزیک: لودوویک وعین آودی/ فیلمبرداری: متیووادپید/ تدوین: رینالدبرتراند/ تاریخ اکران: 2 نوامبر 2011 در فرانسه/ مدت زمان: 113 دقیقه/ محصول کشور: فرانسه/ زبان: فرانسوی/ بودجه‌ی ساخت: 12,600,000دلار/ فروش باکس آفیس: 444,100,000 دلار