معرفي فيلم« پرواز»اثر«رابرت زِمِکیس»، «امين شيرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

پرواز (Flight) محصول آمریکا در سال 2012 فیلمی است درام به کارگردانی رابرت زِمِکیس (Robert Zemeckis). پرواز اولین فیلم لایو اشکن زمکیس بعد از فیلم‌های دور افتاده (Cast Away) و آنچه در زیر است (What Lies Beneath) می‌باشد که هردو در سال 2000 اکران شدند. زمکیس برای فیلم فارست گامپ در سال 1994 برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و کارنامه‌ی بسیار موفقی در زمینه‌ی کارگردانی فیلم و انیمیشن دارد. به‌علاوه دنزل واشنگتن که دو اسکار در کارنامه‌اش دارد پس از 11 سال دوباره توانسته بازی‌ای ارائه دهد که وی را نامزد اسکار بهترین بازیگری کند. همچنین جان گاتینس برای این فیلم نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم نامه‌ی اورجینال شده است. گاتینس اعلام کرد که ایده‌ی اولیه‌ی این فیلمنامه را از سانحه هوایی پرواز 261 خطوط هوایی آلاسکا در سال 2000 گرفته است؛ البته تمام مسافران و خدمه‌ی آن پرواز کشته شدند. پرواز که با بودجه‌ی کم 31 میلیون دلاری ساخته شده با احتساب تورم ارزان‌ترین فیلمی است که زمکیس از سال 1980 تا به‌حال ساخته. پس از اکران منتقدان زیادی از این فیلم استقبال کردند و آن‌را بازگشت شکوهمند زمکیس به دنیای سینمای لایو اکشن دانستند. امتیاز پرواز در imdb، 7.4 می‌باشد و تاکنون نقدهای مثبت زیادی کسب کرده است. از جمله راجر ایبرت که امتیاز 4 از 4 به فیلم داده و بسیار آن را تحسین کرده.

کارگردان: رابرت زمِکیس/ تهیه‌کننده: لوری مک دونالد، والتر اف پارکس، جک راپکه، استیو استارکی، رابرت زمِکیس

نویسنده: جان گاتینس (خیال باف، فلز واقعی و...)

ژانر: درام

بازیگران: دنزل واشنگتن، دان چیدل، ملیسا لئو، کلی ریلی، نادینه دلازکوئز و.../ موزیک: آلن سیلوستری (فارست گامپ، دور افتاده، انتقام جویان و.../ فیلمبرداری: دان بورگس (فارست گامپ، دور افتاده، مرد عنکبوتی و.../ تدوین: جرمی او.دریسکُل (فارست گامپ، دور افتاده، اخرینِ موهیکان ها و...)

کارگردان هنری: دیوید لازان (زیبای آمریکایی، مظنونین همیشگی، کنستانتین و.../ استودیو: پارکس+ مک دونالد، ایمیج ورکس

توزیع کننده: پارامونت پیکچرز

تاریخ اکران: 14 اکتبر 2012 (جشنواره فیلم نیویورک)، 2 نوامبر در آمریکا و کانادا

مدت زمان: 139 دقیقه/ محصول کشور: آمریکا

زبان: انگلیسی/ بودجه ی ساخت: 31,000,000 دلار

فروش باکس آفیس: 101,851,128 دلار

خلاصه‌ی داستان فیلم: خلبان یک شرکت هواپیمایی که پروازش دچار سانحه‌ی مرگباری می‌شود و او را وادار می‌کند که به‌شکل شگفت‌آوری فرود اضطراری داشته باشد. با اینکه به‌صورت یک قهرمان از او استقبال می‌شود اما همه‌چیز به ناگهان برای وی سخت می‌شود زیرا تحقیقات در زمینه‌ی سانحه به جای رسیدن به پاسخ، خود سوالات بیشتری را به‌وجود می‌آورد. در نهایت حتی حس مسئولیت‌پذیری خود او نیز زیر سوال می‌رود و

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692