معرفی «برندگان جایزه ادبی پولیتزر» قسمت سوم «سمیه سیدیان»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

معرفی «برندگان جایزه ادبی پولیتزر» قسمت سوم «سمیه سیدیان»

ویلا کاتر، ویلا سایبرت کاتر در ۷ دسامبر سال ۱۸۷۳ در شهر نزدیک وینچستر، ویرجینیا، ایالت کارولینای جنوبی متولد شد. او شاعر، رمان نویس، مقاله نویس و داستان کوتاه نویس بود. او در فاصلهٔ سال‌های (۱۹۴۷- ۱۹۰۵) نویسندگی می‌کرد. او در سن هفتاد و سه سالگی به علت خونریزی مغزی، در ۲۴ آوریل سال ۱۹۴۷ میلادی، در شهر نیویورک، ایالت نیویورک درگذشت. او در شهر جافری، ایالت نیوهمپشایر به خاک سپرده شد. او پس از انجام تحصیلات مقدماتی و متوسطهٔ خود، با وجود مخالفت شدید خانواده به ایلت نبراسکا رفت.

او پس از پایان تحصیلات به شهر پیتزبرگ رفت، ودر آن جا معلم شد. او پس از چند سال معلمی، از این شغل منصرف شد و پس از مدتی آوارگی و بیکاری و بلاتکلیفی، سردبیری مجلهٔ کثیرالانتشار بیک کلور را بر عهده گرفت ودر نیویورک ساکن شد. او در قبال این فعالیت خود، دست به نگارش داستان‌هایی زد که مظامین آن‌ها کم و بیش، بر زندگی و عادات و کردار ده نشینان ساده دل و روستائیان گوشه گیر ایلت نبراسکا دور می‌زد. به تدریج و با همین داستان‌ها شهرت او بیشتر شد و توانست آثار بهتری را نیز انتشار دهد. در این دورا او داستان‌هایی نوشت که در نوع خود جالب و بی نظیر بودند. نخستین رمان مفصل او، پل الکساندر، نموداری از کوشش‌های مداوم و مرارت‌های شبانه روزی او، به سوی شهرت و موفقیت به شمار می‌آید. این کتاب مورد توجه بسیاری از نویسندگان آن عصر قرار گرفت. از جمله سارا ارن جیوت که خود از داستان سرایان برجستهٔ آغاز قرن بیستم در امریکا بود، این اثر وی را ستود و از استعداد ویلا کاتر در داستان نویسی تجلیل کرد. سارا جیوت به کاتر توصیه کرد، که هنگام نگارش داستان‌های خود، یک هدف مشخص و مسلم برای خویش بر بگزیند و در پیرامون آن هدف خود، ساده و بی پیرایه و صادقانه شروع به نوشتن کند. ویلا کاتر توصیهٔ بانو جیوت را پذیرفت و این طرز نوشتن را به عنوان یک هدف در نوشته‌هایش دنبال کرد. وی این روش نویسندگی را تا پایان عمر حفظ نمود و به آن پایبند بود. این نویسندهٔ زن امریکایی،

برندهٔ جایزهٔ پولیتزر برای داستان بود. او بیشتر شهرت خود را از طریق خلق رمان‌هایی به دست آورد که به زندگی نخستین مهاجرین اروپایی ساکن در ایلات غربی امریکا، می‌پرداختند و از شیوه‌های زندگی در دشت‌های بزرگ حکایت داشتند. آثار او: اوه پیشگامان! آنتونی‌ای من و نغمهٔ لارک، از جمله این قبیل آثار بودند. درسال ۱۹۲۳ میلادی، او به خاطر نگارش رمان یکی از ما، که در سال ۱۹۲۲ نوشته شده بود، موفق به دریافت جایزهٔ پولیتزر گردید. وی همچنین مجموعه رمان‌هایی هم در ارتباط با جنگ جهانی اول خلق نمود. ویلا کاتر که سال‌های جوانی خود را در نبراسکا طی کرده بود و فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی این ایالت بود؛ بیشتر سال‌های زندگی خویش را در نیویورک سپری نمود و اغلب آثار خود را در همین شهر پدید آورد. از داستان‌های زیبا و کوتاه او، داستان عمو روسیکی، تصویر روشنی از زندگی یک مهاجر چک. در ایالت نبراسکا ارائه می‌کند. همچنین رمان سرنوشت‌های نامعلوم، از دیگر آثار زیبای اوست که چنین مضمونی دارد. آثار غیر داستانی: زندگی مری بیکر جی. ادی و تاریخچه‌ای از کریستین ساینس (نوشته شده در سال ۱۹۰۹ و تجدید چاپ توسط نبراسکا پرس، در سال ۱۹۹۳) این اثر کار مشترکی از ویلا کاتر با جئورجین میلیماین می‌باشد. زیر چهل ساله‌ها هرگز! (۱۹۳۶، مقاله)؛ در هنگام نوشتن (۱۹۴۹، چاپ مجدد توسط نبراسکا پرس، در سال ۱۹۸۸).

رمان‌ها: پل الکساندر (۱۹۱۲)؛ «سه گانهٔ چمنزار»: (اوه! پیشگامان! ۱۹۱۳)، آهنگ لارک (۱۹۱۵)، آنتونی‌ای من (۱۹۱۸)؛ یکی از ما (۱۹۲۲)؛ بانوی گمشده (۱۹۲۳)؛ خانه استاد (منزل پروفسور ۱۹۲۵)؛ دشمن فانی من (۱۹۲۶)؛ مرگ برای اسقف اعظم نیز هست (۱۹۲۷)؛ سایه‌ها بر صخره (۱۹۳۱)؛ لوسی گایهاترت (۱۹۳۵)؛ سافیرا و دختر برده (۱۹۴۰).

مجموعه‌ها: دوقلوهای آوریل (۱۹۰۳، مجموعه شعر)؛ باغ ترول (۱۹۰۵، داستان‌های موتاه)؛ جوانک و هاله نور (۱۹۲۰، داستان‌های کوتاه)؛ سرنوشت مبهم (۱۹۳۲، سه داستان)؛ زیر چهل‌ها هرگز!(۱۹۴۶، مقاله)؛ زیبایی کهن (۱۹۴۸، سه داستان)؛ ویلا کاتر: در زمان نوشتن (۱۹۴۹، مقاله).


 

www.chouk.ir/maghaleh-naghd-gotogoo/11946-01.html

دانلود ماهنامه‌هاي ادبيات داستاني چوك

www.chouk.ir/download-mahnameh.html

شبکه تلگرام کانون فرهنگی چوک

https://telegram.me/chookasosiation

اینستاگرام کانون فرهنگی چوک

http://instagram.com/kanonefarhangiechook

دانلود نمایش‌های رادیویی داستان چوک

www.chouk.ir/ava-va-nama.html

دانلود فرم ثبتنام آکادمی داستان نویسی چوک

www.chouk.ir/tadris-dastan-nevisi.html

بانک هنرمندان چوک صحفه ای برای معرفی شما هنرمندان

www.chouk.ir/honarmandan.html

بخش ارتباط با ما برای ارسال اثر

http://www.chouk.ir/ertebat-ba-ma.html

فعاليت هاي روزانه، هفتگي، ماهيانه، فصلي و ساليانه چوک

www.chouk.ir/7-jadidtarin-akhbar/398-vakonesh.html

دانلود فصلنامه‌های پژوهشی شعر چوک

www.chouk.ir/downlod-faslnameh.html

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692