تحول شخصیت در سریال «بازی تاج و تخت» «علی پاینده»/ اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

تحول شخصیت در سریال «بازی تاج و تخت» «علی پاینده»

تحول شخصیت چیزیست که ما از نویسندگان سریال بازی تاج و تخت GAME OF THRONES)) می‌بینیم. تغییر منش یک شخصیت از شخصیتی کاملاً منفی به مثبت و از کاملاً مثبت به منفی. در واقع ساخت شخصیت‌های خاکستری. تمامی یه انسان‌های واقعی نمادی از دیو و فرشته هستند. ما کاملاً معصوم و یا کاملاً دیو صفت نیستیم. گاهی خوب و گاهی بدیم. البته اینکه خود قواعد اخلاقی هم تا چه حد می‌تواند درست باشد و اینکه منشأ این قواعد کجاست بحث جداگانه‌ای را می‌طلبد. هنجاری در عرف یک جامعه مثبت و در عرف جامعه‌ای دیگر منفی محسوب می‌شود و هنجاری ممکن است اصلاً از پایه اشتباه باشد. البته در عصر ارتباطات جامعهٔ جهانی به سمت یک دهکدهٔ کوچک و یکسان شدن پیش می‌رود.

هر فیلم، سریال، نمایشنامه و هرگونه هنر نمایشی و تصویری‌ای در ابتدا باید توسط یک نویسنده نگاشته و بعد به تصویر کشیده شود. اگر نویسنده‌ای در ابتدا فیلمنامه را ننویسد هیچ گاه هیچ بازیگر یا کارگردانی نمی‌تواند آن را تصویر کند. اما متأسفانه در پایان حق نویسنده خورده می‌شود و به به و چه چه ها، دستمزدهای آنچنانی و شهرت بیشتر نصیب دیگر عوامل می‌شود و نویسنده محجور می‌ماند.

در قسمت دهم از سری یه پنجم سریال بازی یه پادشاهی، شخصیت سرسی لنیستر به شکل تحقیرآمیز و خردکننده‌ای، کاملاً برهنه، در حالی که موهای زیبایش بریده شده‌اند توسط عوامل مذهب مجبور می‌شود مسافت زیادی را در کوچه‌های شهر وستروس پا برهنه تا کاخ پادشاهی در میان هیاهوی ملت طی کند.

او شخصیتی ست که در سراسر سریال دیگران را تحقیر کرده. غرور و خودبینی از سر و رویش می‌باریده و برای رسیدن به امیالش حاضر به نابودی، تحقیر و خرد کردن هر کسی بوده. اما در اینجا خود اوست که مورد ظلم واقع می‌شود. توسط گروهی از متعصبان دستگیر می‌شود. او را به زندان مذهبی می‌فرستند و ازش می‌خواهند که به اعمال غیراخلاقی یه خود اعتراف کند. سرسی که ملکه است در ابتدا سر باز می زند و می‌گوید که همهٔ متعصبان را خواهد کشت اما به تدریج در زیر فشارها ذره ذره خرد می‌شود. در چندین صحنه زنی ملاقه‌ای آب را جلویش می‌گیرد و از سرسی یه تشنه می‌خواهد که اعتراف کند تا بتواند آب را بنوشد. در صحنه‌ای زن متعصب آب را بر زمین می‌ریزد. سرسی یه تشنه، کسی که تمام عمرش دختر یک لورد بوده و بعدها ملکهٔ کل هفت اقلیم گشته و در ناز و نعمت بزرگ شده است بر زمین دراز می‌کشد و آب را با زبان در حالی که می‌گرید از کف زمین برمی چیند. او آب متعفن را از زمین متعفن می‌لیسد.

در پایان حاضر به اعتراف می‌شود اما اعمالش از دید متعصبین باید مجازاتی در پی داشته باشد. او را برهنه می‌کنند و موهایش را می‌برند. بعد در خیابان‌ها در حالی که زنی پشت سرش راه می‌رود و زنگوله‌ای را به صدا درمی آورد به حرکت در می‌آید. گام در پی گام در میان مردمی که مدت‌ها ملکهٔ آن‌ها بوده. زن پشت سرش در حالی که صدای زنگوله را به صدا درمی آورد می‌گوید:

Shame

Shame

Shame

شرم

شرم

شرم

و سرسی در میان هیاهوی مردمی که بهش بی‌حرمتی می‌کنند و مورد تمسخر قرارش می‌دهند پیش می‌رود. با هر گامی خردتر و خردتر می‌شود. در جایی در حالی که خون از پایش جاریست بر زمین می افتد. نگاهی به سمت قصر مجللی که مدت‌ها در آن زندگی کرده می‌اندازد. هنوز راه زیادی باقیست.alipayand


نخستین بانک مقالات ادبی، فرهنگی و هنری چوک

http://www.chouk.ir/maghaleh-naghd-gotogoo/11946-01.html

داستان های حرفه ای ادبیات ایران و جهان را از اینجا دانلود کنید.

http://www.chouk.ir/downlod-dastan.html

دانلود ماهنامه‌هاي ادبيات داستاني چوك و فصلنامه شعر چوک

http://www.chouk.ir/download-mahnameh.html

دانلود نمایش رادیویی داستان چوک

http://www.chouk.ir/ava-va-nama.html

دانلود فرم ثبتنام آکادمی داستان نویسی چوک

http://www.chouk.ir/tadris-dastan-nevisi.html

فعاليت هاي روزانه، هفتگي، ماهيانه، فصلي و ساليانه كانون فرهنگي چوك

http://www.chouk.ir/7-jadidtarin-akhbar/398-vakonesh.html

بانک هنرمندان چوک صحفه ای برای معرفی شما هنرمندان

http://www.chouk.ir/honarmandan.html

شبکه تلگرام کانون فرهنگی چوک

https://telegram.me/chookasosiation

اینستاگرام کانون فرهنگی چوک

http://instagram.com/kanonefarhangiechook

بخش ارتباط با ما برای ارسال اثر

http://www.chouk.ir/ertebat-ba-ma.html

دیدگاه‌ها   

#1 سلبي ناز رستمي 1395-07-08 13:29
سلام
بسيار لذت بردم از كنكاشي كه دراين سريال انجام داده ايد. اين سريال واقعن بي نظير است. هم بازيگران بسيار توانايي داشت و هم اينكه فضا ي آميخته با تلخي ها و شادكامي ها، بسيار به چشم مي آمد.
موفق باشيد

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692