بیانیه کانون فرهنگی چوک به مناسبت «روز جهانی داستان کوتاه» سال 94، مهدی رضایی/ اختصاصی چوک

چاپ تاریخ انتشار:

بیانیه کانون فرهنگی چوک به مناسبت «روز جهانی داستان کوتاه»، مهدی رضایی/ اختصاصی چوک

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین

کانون فرهنگی چوک ضمن بزرگداشت روز جهانی داستان کوتاه اعلام می‌کند با توجه به گسترش و رشد و توسعه ادبیات داستان کوتاه درایران و جهان و همچنین تاثیرگزاری بر قشرمخاطب امروز که با توجه به دغدغه‌های دنیای مدرن مجال و فرصت مطالعه را پیدا نمی‌کند، می‌تواند درکمترین زمان فراغت خود و با خواندن یکی از داستان‌های کوتاه با دنیایی از مفاهیم و فرهنگ‌ها آشنا شوند. کانون فرهنگی چوک در تلاش است تا در سال‌های پیش رو، این همایش را با حضور پررنگ‌تر دیگر نویسندگان دیگر کشورها برگزار نماید و از همه فعالان عرصه فرهنگی تقاضا دارد پیشنهادهای خود را به ما ارائه دهند. به آن امید که بتوانیم امکان تحقق یافتن آرمان‌های توسعه فرهنگی و هنری این مرزو بوم را فراهم آوریم. درادامه، برگزار کنندگان این همایش برخی اهداف و پیشنهادات خود را اعلام می‌دارند.

پیشنهادات:

1- تشکیل انجمن صنفی نویسندگان

2- ایجاد برنامه مستقل رادیویی و تلوزیونی به صورت هفتگی درزمینه ادبیات داستان کوتاه.

3- ثبت ایده‌ها و طرح‌های داستانی نویسندگان توسط وزارت محترم ارشاد درقالب طرح حمایت از ایده.

4- اعطای وام برای انتشار اولین اثرنویسنده.

اهداف برگزاری این همایش:

1- ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

2- ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر بین نویسندگان ایران و جهان.

3- آشنایی با کانون‌ها و انجمن‌ها و تشکلات ادبی در سایرنقاط کشور و جهان.

4- تقدیر و بزرگداشت نویسندگان پیشکسوت.