پیام اختصاصی وسن الجبوری، رئیس اتحادیه بین‌المللی حقوق هنرمندان، روزنامه‌نگاران وخبرنگاران/ اختصاصی چوک

چاپ تاریخ انتشار:

باسمه تعالی...

در زمانی که مشکلات مادی واقتصادی وجنگ های سرد وقطع رابطه‌ها تمام جهان را فرا گرفته‌اند. دو وطن ما، عراق وایران، در ساختن بهترین روابط برادرانه پیش می‌روند. چرا که از گذشته دیرین، قصه‌هایی بین دو کشور از شخصیت‌هایی که ارتباط شبه اسطوره‌ای بین آنان سرشار از عشق وعزت متقابل است، ما را با هم مرتبط می‌سازد. حتی در زمان جنگ میان دو کشور، و با وجود ترس از حکومتی ستمگر که از تفکر واندیشه می‌هراسید، آن قصه‌ها نه در کتاب‌ها بلکه بر زبان‌ها، داستان‌سرایی می‌شدند. پس آن قصه‌ها سرچشمه عشق و سرچشمه اندیشه و سازندگی است، و اغراق نمی‌کنیم اگر بگوییم که در قلب هر فردی از ما قصه‌ای وجود دارد که به او ساختن زندگی و آینده مشترک خودمان را الهام کرده است. پس بیاییم همه قصه‌ای رسا و هدفمند برای ساختن روابطی محبت‌آمیز و سرشار از احترام طرف مقابل ودفاع از او بگوییم. خوشا همسایه‌ای چون شما.

از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم که ما و شما و همه را در عشق او و عشق وطن متحد سازد تا قصه‌ای جدید بسازیم که به همگان نشان دهد که، علیرغم نقشه جغرافیایی، ما یکی هستیم و دل‌هایمان یکی است و علی رغم آنچکه نقشه می‌کشند. امید است که سرمشقی باشیم برای دیگران در قصه‌ای که نقیض‌ها را با عشق و احترام و ایستادگی متحد ساخته است. خداوند به شما برکت دهد وما را با شما در خیر گرد هم آورد.

و این قصه‌ایست که جز با عشق پایان نمی‌پذیرد.

 

پیام اختصاصی وسن الجبوری، رئیس اتحادیه بینالمللی حقوق هنرمندان، روزنامه‌نگاران وخبرنگاران؛ بغداد، 11 ژون 2016

گزارش و عکس‌های روز جهانی داستان و بزرگداشت قباد آذرآیین اینجا