نکات جالب سینمایی؛ جایزه‌ی قورباغه‌ِ برنزی برای «تورج اصلانی» «امین شیرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

جشنواره کمرایمیج (CAMERIMAGE) لهستان معتبرترین جایزه فیلمبرداری در دنیا را به فیلمبرداران اهدا می‌کند. هر سال در بین فیلم‌های زیادی که به این جشنواره راه پیدا می‌کنند سه فیلم برتر از لحاظ فیلمبرداری به ترتیب انتخاب می‌شوند، فیلمبرداری که فیلمش در رتبه‌ی اول قرار بگیرد جایزه قورباغه‌ی طلایی را دریافت می‌کند، جایزه‌ی قورباغه‌ی نقره‌ای به دومین فیلمبردار و قورباغه‌ی برنزی به سومین فیلمبردار تقدیم می‌شوند.

سال 2011 برای اولین بار محمود کلاری برای فیلم جدایی نادر از سیمین توانست جایزه‌ی قورباعه‌ی نقره‌ای این جشنواره را بدست آورد.

از جمله نامزدهای این جایزه در سال 2012 عبارت بودند از: بن ریچاردسون برای فیلم جانوران حیات وحش جنوب(BEASTS OF THE SOUTHERN WILD)، رودریگو پریئتو برای فیلم آرگو(ARGO)، نیکولاس بولداک برای فیلم ساحره‌ی جنگ (WAR WITCH) ، میحای مالایمر برای فیلم مرشد (THE MASTER)، کارولین چَمپِتیِر برای فیلم موتورهای

مقدس (HOLY MOTORS) و تورج اصلانی برای فیلم‌های "بغض" و فصل کرگدن‌ها".

در پایان نیکولاس بولداک برای فیلم ساحره‌ی جنگ توانست جایزهِ قورباغه‌ی طلایی را کسب کند، کارولین چَمپِتیِر برای فیلم موتورهای مقدس و تورج اصلانی از ایران برای فیلم "فصل کرگدن‌ها" به کارگردانی بهمن قبادی توانست قورباغه‌ی برنزی را از جشنواره کمرایمیج لهستان دریافت کند.

هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره به ریاست جوئل شوماخر کارگردان آمریکایی و سازنده فیلم‌هایی چون «سقوط»، «موکل»، «همیشه بتمن» و «باجه تلفن»، جایزه قورباغه‌ی برنزی این بخش را به تورج اصلانی فیلمبردار فیلم «فصل کرگدن» ساخته بهمن قبادی تولید مشترک کردستان عراق و ترکیه اعطا کرد. اصلانی پیش از این برای «فصل کرگدن» در شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین برنده‌ی جایزه بهترین فیلمبرداری شد و در ششمین دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک نیز جایزه بهترین دستاورد فیلمبرداری را دریافت کرد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692