معرفی فیلم «Gone Girl» کارگردان «دیوید فینچر»؛ «امین شیرپور»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

 

Gone Girl محصول سال 2014 تریلری روانشناسانه است که کارگردان مشهور آمریکایی، دیوید فینچر آن را ساخته و برای آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی نیز شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط گیلیان فلین نوشته‌شده و اقتباسی است از رمانی به همین نام که فلین آن را در سال ۲۰۱۲ نوشته ‌است. Gone Girl از همان شروع اکران توجه بسیاری از منتقدان و بینندگان را جلب کرد و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال شناخته شد؛ فیلمی که یادآور روزهای خوب فینچر در ساخت تریلرهایی روانشناسانه مانند زودیاک بود. هرچند آکادمی اسکار از فیلم به‌خوبی استقبال نکرد اما منتقدان و بینندگان از بازی‌های خوب بازیگران از جمله بن افلک و رزاماند پایک و فضای رمزآلود و معمایی حاکم بر فیلم تمجید کردند و در بسیاری از سایت‌ها امتیازهای بالایی به آن دادند. ضمن اینکه نباید از موسیقی متن بسیار قوی فیلم که حاصل همکاری چندباره‌ی فینچر با ترنت رزنر و آتیکوس راس است نیز به‌سادگی گذشت. امتیاز Gone Girl در سایت آی‌ام‌دی‌بی 8.2 از 10 می‌باشد و در سایت متاکریتیک از بینندگان امتیاز 8.1 و از منتقدان 7.9 را گرفته است. ضمن اینکه منتقدین این سایت 39 نقد مثبت،

10 نقد خنثی به فیلم داده‌اند و هیچ نقد منفی‌ای بر فیلم ننوشته‌اند.

Gone Girl در جشنواره‌های زیادی نیز شرکت کرده و تاکنون در رشته‌های مختلف نامزد دریافت 199 جایزه مختلف شده که 38 جایزه را دریافت کرده و سرنوشت بعضی نامزدی‌ها از جمله بهترین بازیگر زن برای رزاماند پایک هنوز مشخص نیست.

کارگردان: دیوید فینچر/ تهیه‌کنندگان: لزلی دیکسون، ریس ویترسپون و.../ نویسنده: گیلیان فلین /ژانر: درام، معمایی، تریلر/ بازیگران: بن افلک، رزاماند پایک، نیل پاتریک هریس، کری کون، و.../ موزیک: ترنت رزنر، آتیکوس راس/ فیلمبرداری: جف کراننوث / تدوین: کرک بکستر/ تاریخ اکران: ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ (ایالات متحده) / مدت زمان: 149 دقیقه/ محصول کشور: آمریکا/ زبان: انگلیسی/ بودجه‌ی ساخت: 61 میلیون دلار/ فروش باکس آفیس: 368 میلیون دلار.

Gone Girl از همان شروع اکران توجه بسیاری از منتقدان و بینندگان را جلب کرد و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال شناخته شد.

خلاصه‌ی داستان فیلم: نیک دان (با بازی بن افلک) و اِیمی (با بازی رزاماند پایک) زن و شوهری هستند که پنج سال از ازدواج‌شان می‌گذرد. صبح روز پنجمین سالگرد ازدواج‌شان نیک از خانه بیرون می‌رود و به باری که خواهر دوقلویش مارگو در آنجا کار می‌کند سری می‌زند. هنگام بازگشت به خانه نیک متوجه شکستگی میز وسط هال و گم‌شدن همسرش اِیمی می‌شود. نیک فوراً با پلیس تماس می‌گیرد و ماجرا را توضیح می‌دهد. گم‌شدن اِیمی که یک نویسنده‌ی معروف است فوراً به سوژه‌ی خبری رسانه‌ها تبدیل می‌شود و اتهاماتی به نیک وارد می‌شود مبنی بر اینکه او همسرش را به قتل رسانده است. این اتهامات هنگامی اوج می‌گیرد که مشخص می‌شود نیک با یکی از شاگردهایش با نام اندی به همسرش خیانت می‌کرده است. اِیمی که عادت داشته هر سال برای کادوی سالگرد ازدواج، بازی پیدا کردن گنج را با نیک انجام بدهد یک‌به‌یک به او سرنخ می‌دهد تا به کادویش برسد. بعد از دخالت‌های پلیس و اتفاقاتی که می‌افتد نیک و خواهرش مارگو متوجه ماجرایی می‌شوند که تمام دیدشان نسبت به قضیه را عوض می‌کنند، قضیه اصلاً آن چیزی نبوده که آن‌ها و پلیس در ابتدا فکر می‌کرده‌اند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692