برندگان جایزۀ نوبل ادبیات «هری مارتینسون» نویسنده «گیتا بختیاری» / اختصاصی چوک

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

gita bakhtiarii

هری مارتینسون زاده ۶ مه ۱۹۰۴ جامشوگ سوئد– درگذشته ۱۱ فوریه ۱۹۷۸ در استکلهم، نویسنده، شاعر و ملوان سابق سوئدی بود. اولین نویسنده خودآموخته طبقه کارگر بود که در سال 1949 به عضویت آکادمی سوئد انتخاب شد.

کتاب رونمایی خیال منتشر شد

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

ketab khial

 کتاب "رونمایی خیال" مجموعه اشعار فارسی آقای "حسن صدیق" متخلص به "ریوار" شاعر الشتری، توسط انتشارات ماهواره چاپ و منتشر شد.
این کتاب در قطع رقعی، در ۷۴ صفحه و شمارگان هزار جلد، منتشر شده است.
آقای صدیق، زاده‌ی سال ۱۳۵۷ خورشیدی، در الشتر و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی روانشناسی است و از سال ۱۳۸۵ به صورت حرفه‌ای به وادی شعر و ادب پای نهاد و پیش از این کتاب، اثری به نام "زلف خیال" که مجموعه اشعار لکی ایشان بود، را چاپ و منتشر کرده بود.

جستار «آهستگی؛ بستری برای درکِ حقیقت» «بهمن عباس‌زاده»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

bahman abaszadeh

آیا هرگز به این حقیقت توجه کرده‌اید که با چه سرعتِ باورنکردنی‌ای به سوی آیندة ذهنی و «شدن» پیش می‌رویم؟ گویی در یک مسیر دایره‌ای شکل با سرعت به دور خود می‌چرخیم و انگار همة عوامل موجود در محیط ما را در این چرخِشِ ناگزیر بیشتر ترغیب می‌کنند.

ناداستان «وقتی بمب بنشنی شلیک می‌شود؛ شما هم پناه بگیرید» «اکرم جلوداری»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

akram jelodari

من و خانواده‌ام در محله‌ای زندگی می‌کردیم که برای آن دوران و محله قدری زیادی شیک بودیم. همه دوست داشتند که باب آشنایی و رفاقت را با ما باز کنند. من در آن سن، هم حساس‌تر بودم و هم زیر تیغ نگاه پسران بر سر راه بودم. بیشترشان من را می‌شناختند و همین باعث حساسیت بیشتر در من می‌شد.

«زندگی نامه کنستانتین کنستانتینوویچ واگینوف شاعر و نویسنده روس» مترجم «مهیا کاوند»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

zzzz

نام خانوادگی واگینوف که تا به حال به گوشمان نخورده است یک نام ساختگی است. این نام در حالی پدیدار شد که در سال 1915 رئیس اقتصاد بخش ژاندارمری پتروگراد (سنت پترزبورگ کنونی)، سرهنگ دوم کنستانتین ادولفوویچ واگن‌هایم، مانند بسیاری دیگر از المانی‌ها دادخواستی را ارائه داد که علاوه بر تغییرنام خانوادگی‌اش به عالی‌ترین نام، تغییرنام خانوادگی همسرو سه فرزندش ازجمله کوستیا 16 ساله را شامل می‌شد. همسرش از خانواده بالاندینها، تجار ثروتمند سیبیری بود.

«جان کیتس در بیست وچهارسالگی» نویسنده «کیلب کرین»؛ مترجم «سمیه جعفری»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

somaye jafarii

منبع: مجله نیویورکر شمارۀ 11 دسامبر 2023

تمام فصل بهاررا با این عقیده گذراند که فضیلت در «چیزی نگفتن» است، که این عقیده برای یک نویسنده تا حدودی مشکل ساز؛ امّا نه کاملاً" حیاتی، بود. هنوزهم مواردی برای گفتن در باب «نگفتن» وجود داشت، البتّه این موارد نسبت به قبل کاهش چشمگیری پیدا کرده بودند.

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692