«مهدی رضایی» در گفتگو با آرتنا: تشریح روند نگارش رمان «من بن لادن را کشتم»

چاپ ایمیل تاریخ انتشار:

آرتنا: «مهدی رضایی» گفت: مجموعه داستان «آواز گوسفند ها» به زودی مجوز گرفته و از سوی انتشارات نیماژ روانه بازار کتاب می شود. رمان «روزگار فراموش شده» نیز در مرحله طراحی جلد از سوی انتشارات شهرستان ادب می باشد.

ه گزارش خبرگزاری هنر «آرتنا»، «مهدی رضایی» نویسنده، محقق و مدرس ادبیات داستانی در رابطه با آثار در حال انتشار و در دست نگارشش در گفتگو با خبرنگار آرتنا گفت: مجموعه داستان «آواز گوسفند ها» بعد از تصحیحات و حذفیاتی از سوی ارشاد احتمالا به زودی مجوز خود را دریافت و از سوی انتشارات نیماژ روانه بازار کتاب می شود. رمان «روزگار فراموش شده» نیز در مرحله طراحی جلد از سوی انتشارات شهرستان ادب می باشد.
وی در رابطه با رمان در درست نگارشش اظهار داشت: سه سال است که با رمان «من بن لادن را کشتم» درگیر هستم. فقط دو سال روی چگونگی روایت و چینش اتفاقات و شخصیت های این اثر فکر کرده ام و یک سالی می شود که آن را در دست نگارش دارم.
رضایی درباره سختی نگارش این رمان توضیح داد: این رمان برخلاف آن چه که بعضی از مخاطبانم فکر می کنند که فقط نامش این است و شاید اصلا ربطی به بن لادن نداشته باشد، باید بگویم اتفاقا این رمان به قضیه کشته شدن بن لادن- البته نه به دست نیروهای ویژه آمریکایی- می پردازد که این فقط بخشی از رمان من است. درحالی به در این رمان به کشته شدن صدام - نه اعدام او- و همچنین کشته شدن قذافی و نبش قبر تاریخی کشته شدن شخصیت هایی مثل هیتلر و جورج کندی نیز می پردازد.
این نویسنده ی جوان در خاتمه گفت: هدف من از نگارش این رمان نشان دادن فعالیت های ضد انسانی سازمان ملل و سیاستمداران حکومت آمریکاست و ریشه اتفاقات این رمان به واقعیت های تاریخی برمی گردد. فکر می کنم دوسال آینده را هم درگیر تحقیق و نگارش این رمان و همچنین مشغول تکمیل تحقیق تجربیات نویسندگی و خطاهای نویسندگی باشم که دارای سه بخش فن و هنر نویسندگی، تجریبات نویسندگی - شامل مصاحبه با 15 نویسنده با تجربه ایرانی- و خطاهای نویسندگی می باشد. همچنین احتمال دارد که فصل اول رمان «من بن لادن را کشتم» را به خاطر آشنایی مخاطب با فضای رمان و گرفتن بازخوردها از دوستان و منتقدین در اینترنت منتشر کنم تا اینکه حاصل کار بهتر شود.

دیدگاه‌ها   

#5 علی شاه علی 1393-09-04 22:55
سلام
به امید موفقیت های بیشتر برای آقا مهدی عزیز
خوشحال می شیم از این اخبار
#4 میرشمس الدین فلاح هاشمی 1393-09-03 00:05
آقا مهدی جوان پر تلاش و آینده داریه. او هم خوب می نویسه هم خوب داستان رو از لحاظ علمی می فهمه. امیدوارم روزی این اذیت و آزارهای متولیان فرهنگی و ادبی تموم شه و فضای نشرمون با وجود نویسندگان آینده داری چون مهدی رضایی عزیز رونق بگیره
بدورد
#3 غلامی 1393-09-01 12:32
با آرزوی موفقیت وسربلندی برای شما در تمام عرصه های زندگی بخصوص در امر نویسندگی و ادبیات داستانی
#2 محسن حسین پور 1392-08-16 23:09
آرزوی موفقیت برای شما
#1 عباس عابد ساوجی 1391-12-16 17:35
با آرزوی توفیق برای شما در امر نگارش ، بخصوص رمان که مورد علاقه شماست.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جلسات ادبی تفریحی

jalasat adabi tafrihi

اطلاعات بیشتر

مراسم روز جهانی داستان با حضور استاد شفیعی کدکنی، استاد باطنی و استاد جمال میرصادقی
جلسات ادبی تفریحی کانون فرهنگی چوک
روز جهانی داستان و تقدیر از قبادآذرآیین سال 1394
روز جهانی داستان و تقدیر از فریبا وفی سال 1395
یازدهمین جشن سال چوک و تقدیر از علی دهباشی شهریور 1395

جلسات کارگاهی آزاد

jalasat kargahi azad

اطلاعات بیشتر

تماس با ما    09352156692