دومين اعتراض به انتشارات علمی‌وفرهنگی

چاپ تاریخ انتشار:

یکی از نفرات مورد تقدیر «چهارمین جشنواره قصه‌نویسی کودک و نوجوان» از عدم انعقاد قرارداد انتشارات علمی و فرهنگی با نویسندگان برگزیده این جشنوراه برای چاپ و انتشار این آثار انتقاد کرد.

سمیرا قیومی، یکی از نفرات مورد تقدیر «چهارمین جشنواره قصه‌نویسی کودک و نوجوان» در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: بنده در گذشته کتاب داستانی با عنوان «خنده‌های تربچه‌ای» را به نگارش درآوردم که در «چهارمین جشنواره قصه‌نویسی کودک و نوجوان» مورد تقدیر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: گویا قرار بر این بوده که آثار برگزیدگان این جشنواره توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شود اما تاکنون این انتشارات برای انتشار کتاب «خنده‌های تربچه‌ای» و انعقاد قرارداد چاپ هنوز با بنده تماس نگرفته‌اند.

قیومی ادامه داد: وقتی بنده به طور غیررسمی پیگیر علت عدم چاپ کتاب «خنده‌های تربچه‌ای» شدم متوجه شدم هنوز انتشارات علمی و فرهنگی درباره چاپ این اثر قراردادی اعلام نکرده است.

پیش از این نیز یکی از برگزیدگان جشنواره «قصه‌نویسی و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان» به فارس گفته بود: تمامی مفاد قرارداد انتشارات علمی و فرهنگی علیه حقوق نویسندگان است و من بعد از تماس‌های مکرر متوجه شدم اثر بنده بدون انعقاد قرارداد در حال انتشار است.
مشروح گفت‌وگوی فارس در این باره را با تیتر کتاب «صدای سوار بر باد» بدون انعقاد قرارداد منتشر می‌شود در اینجا بخوانید.

به گزارش «توانا»، اختتامیه «چهارمین جشنواره قصه‌نویسی کودک و نوجوان» دوشنبه 30 خرداد امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هوشنگ مرادی کرمانی، بهاءالدین خرمشاهی و علی زارعی نجف‌دری، مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی در محل این انتشارات برگزار شد.

در این مراسم علی زارعی نجف‌دری، مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی بیان کرد که برون داد این جشنواره تولید، چاپ و انتشار آثاری است که از بین دیگر آثار انتخاب می‌شود؛ همچنین 20 اثر برگزیده و قابل تقدیری که در این جشنواره اعلام می‌شود از سوی این انتشارات در سال 90 منتشر خواهد شد و در بین دیگر آثار رسیده هم بر اساس نظر شورای علمی این انتشارات، کتاب‌های دیگری نیز منتشر می‌شود.

وی افزود: فلسفه و اهدافی که این انتشارات از برگزاری این جشنواره دنبال می‌کند، چندین مطلب مهم است که می‌توان به ارتباط بین‌نسلی میان فرهیختگان و نوقلمان اشاره کرد؛ چرا که جامعه به لحاظ فرهنگی رشد لازم و کافی را نداشته است و در جامعه فاصله بین‌نسلی به وضوح احساس می‌شود.

لينك