ساماندهى و افزایش سالن‌هاى تئاتر

چاپ تاریخ انتشار:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش سالن‌های تئاتر گفت: در تهران بعضی از سالن‌ها را فعال کردیم.

به گزارش حوزه دولت خبرگزرای فارس، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های دولت برای افزایش سالن‌های تئاتر اظهار داشت: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است. به ویژه ما بنا داریم گروه‌های تئاتر شهرستانی را در کنار تهران تقویت کنیم.

وی افزود: ‌سالن‌های بیشتری به شهرستانی‌ها اختصاص پیدا کرده است، سالن‌هایی که بعضی اوقات در طول سال مورد استفاده بوده، الان به طور منظم در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد و تا پایان سال ساماندهی این سالن‌ها انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در تهران هم ما بعضی از سالن‌ها را فعال کردیم به طور مثال سالن برج آزادی، به سالن تئاتر تبدیل می‌شود، همچنین در تالار رودکی یک سالن جدید و در فرهنگسرای نیاوران هم دو سالن جدید افزوده می‌شود.

* وجود ثبات مدیریتى در حوزه تئاتر

حسینی درباره وضعیت ثبات مدیریتی در تئاتر کشور گفت: از زمانی که آقای شاه آبادی به عنوان معاون هنری وزارت ارشاد منصوب شدند، تغییرات چندانی در سطح مدیریتی نداشتیم و بحث استعفای آقای مسافر آستانه هم در حال بررسی است تا وضعیت همکاری ایشان مشخص شود. البته همگرایی و صمیمیتی که وجود دارد، باعث می‌شود همکاری ایشان در حوزه تئاتر تداوم داشته باشد لذا مشکلی از این جهت نخواهد بود.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌های هنری به طور کلی بهتر از گذشته انجام می‌شود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، برپایی جشنواره موسیقی مقاومت برای سومین بار در تهران و کرمانشاه از چهارم مهرماه، اجرای برنامه‌ای با عنوان از عید قربان تا غدیر، جشنواره هنرهای اسلامی اشاره کرد که در مجموع فعالیت‌های گسترده‌ای اجرایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سفرهای استانی فرصت خوبی است که وضعیت هنر استان‌ها بررسی شود تا اگر کمبودی یا نیازی وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد.
لينك