مسوولان ظرفيت خود را در شنيدن مطالب طنز بالا ببرند

چاپ تاریخ انتشار:

جواد زهتاب'روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا به ويژگي طنز خوب و لزوم توجه به ساختارهاي يك شعر اشاره كرد و يادآورشد: شاعران علاوه بر تسلط به انواع قالب هاي شعري بايد به محتواي آن نيز آگاه باشند.
وي با تاكيد بر اينكه طنز پديده اخلاقي است و نمي توان از آن برداشت غير اخلاقي كرد افزود: شاعران به ويژه طنزپردازان بايد عرف و اخلاق جامعه خود را به خوبي بشناسند و چيزي نگويند كه به شخصيت، اخلاقيات، قوميت و زبان فرد و يا قوميتي توهين شود.
زهتاب در مورد خطوط قرمز موجود در طنز كشور گفت:معتقدم اين خط قرمزها را خودمان ترسيم مي كنيم، شاعر اگر جامعه خود را بشناسد و آگاهي لازم در مورد اخلاق و عرف آن داشته باشد در سرايش اشعار دقت لازم را به خرج مي دهد و اجازه نمي دهد چيزي به نام خط قرمز به وجود بيايد.
اين هنرمند وضعيت طنز كشور را رو به رشد دانست و افزود : مطالعه دقيق در شعر گذشتگان ، آشنايي با ساختار و محتواي شعر، به نقد گذاشتن اشعار خود در محضر بزرگان و بكار گيري نظرات آنان و برپايي كلاس هاي طنز مي تواند سبب رشد اين هنر در كشور شود.
وي در مورد برپايي ششمين جشنواره طنز مكتوب و تاثير آن در ارتقاي اين هنر در كشور گفت: اين نوع جشنواره ها مي تواند به كشف استعدادها و مشخص كردن نقاط ضعف و قوت اين هنر منجر شود ، البته در صورت استمرار مي توان به ارتقا آن اميدوار بود.
ششمين جشنواره طنز مكتوب نيمه دوم مهرماه امسال در تهران برگزار مي شود.